Cesto v Buzet zapirajo, Popović obalno cesto vrača državi

Hrvaška bo zaprla mejni prehod, prebivalci Istre čedalje bolj nejevoljni zaradi neustreznih povezav.

Objavljeno
17. november 2015 13.08
Podpec 24.03.2012 - slovenska istra.foto: Blaz Samec /DELO
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper − Slabo voljo prebivalcev Istre zaradi neustreznih cestnih povezav stopnjuje odločitev Hrvaške, da bo 11. januarja za najmanj 45 dni – krajani so prepričani, da bo trajalo precej dlje – zaprla mejni prehod Sočerga (Požane) zaradi popravila 500-metrskega odseka meddržavne ceste med Koprom in Buzetom. Od cestne povezave sta odvisna prebivalstvo in gospodarstvo.

Čeprav Istrani že več mesecev opozarjajo, da bi morali Slovenija in Hrvaška zaradi načrtovanega zaprtja ceste poiskati nadomestno rešitev, so nam včeraj na naša vprašanja z Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) odgovorili, da so uradno hrvaško informacijo prejeli šele 9. novembra in da odločitve o tem, kako bodo reševali problem, še nimajo. »Na vaša vprašanja bomo odgovorili, ko se bomo uskladili z ministrstvom za notranje zadeve in ministrstvom za javno upravo,« so odgovorili na direkciji. Neuradno smo izvedeli, da se bodo odgovorni predstavniki vlade prvič sestali čez teden dni, vendar ni nobenih zagotovil, da bodo tedaj sprejeli rešitev.

DRSI za težavo ve že dva meseca

Predsednik društva za slovensko-hrvaško čezmejno sodelovanje in druženje na območju Eko parka Kras Valter Miklavčič je zatrdil, da je direkcijo o problemu obvestil že pred najmanj dvema mesecema, odgovora pa še ni. Po njegovih besedah se po cesti med Buzetom in Koprom vozi približno tisoč avtomobilov na dan. Če bodo vse speljali na ozki cestici skozi Rakitovec, bo to povzročilo resen ekološki in varnostni problem.

»Tako državna cesta Rakitovec−Zazid−Podpeč−Črni Kal kot občinska cesta Rakitovec−Movraž−Gračišče sta preozki in nevarni že za majhen obseg prometa. Cesta je na več odsekih široka le 2,5 metra in nima dovolj izogibališč. Prosili smo jih, da bi izdelali več izogibališč ali razširili cesto v makadamski različici. Po naših ocenah bi za to potrebovali nekaj sto tisoč evrov, morda milijon. A odgovorov ni. Cesti sta pozimi zaradi pogoste poledice dodatno problematični,« je povedal Miklavčič.

Po njegovem bi bilo cesto med vasmi smiselno urediti tudi zato, ker bi prišla prav kot obvoznica poleti, ko so na glavni cesti zastoji zaradi prometa ali nesreč. Miklavčič pravi, da cesto med Buzetom in Koprom, ki jo bodo po novem letu zaprli, uporabljajo predvsem tisti, ki se vozijo na delo v Trst in Koper ter v Buzet in notranjost Istre. Hrvaška je v notranjosti Istre v prejšnjih letih že sanirala cesto, zdaj ji je ostalo še zadnjih 500 metrov.

Zaradi načrtovanega zaprtja prometne povezave so posebno nezadovoljni v Cimosu, saj jo vsak dan uporablja približno 15 zaposlenih na poti med Cimosovimi obrati v Kopru in Buzetu, Roču in Labinu. Poleg tega se jim v podjetju zdi nenavadno, da Slovenija dovoljuje vožnjo skozi Sočergo le tovornjakom do 3,5 tone skupne teže, zaradi česar morajo skoraj vsi iz Buzeta voziti po 60 kilometrov daljši poti skozi dolino Mirne in skozi Dragonjo v Koper.

V Cimosu pravijo, da imajo sami in njihovi kupci zaradi tega za več sto tisoč evrov nepotrebnih stroškov na leto, izgubijo pa tudi ogromno časa. Vodstvo Cimosa, Primorska gospodarska zbornica iz Kopra in koprska občina so že večkrat poskušali omejitev odpraviti, vendar je bil ves dosedanji trud bob ob steno.