Čez dve leti manj gneče proti Dragonji

Izboljšava križišč na Šmarski cesti. Prenova 600 metrov cestnega odseka.

Objavljeno
18. januar 2017 23.55
*bsu* Križišče Slavček in Šmarska cesta
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – »Po rekonstrukciji ceste po naših izračunih zastojev na Šmarski cesti ne bo več ali pa jih bo neprimerno manj kot poleti,« je ob podpisu dogovora o nujnih investicijskih posegih na Šmarski cesti izjavil koprski župan Boris Popovič.

Dogovor, poleg Popoviča so ga podpisali še infrastrukturni minister Peter Gašperšič, direktor DRSI Damir Topolko in predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic, predvideva, da se bodo do marca dogovorili o podrobnostih financiranja in iskanju ustreznih projektnih rešitev. Projekt naj bi izdelali v letu dni, takoj zatem pridobili gradbeno dovoljenje in za prve izboljšave poskrbeli najhitreje v dveh letih.

Predvidena je prenova približno 600 metrov dolgega cestnega odseka, na katerem so tri križišča, ki so največja ovira tranzitnemu prometu z obalne hitre ceste proti Hrvaški. Popovič in Gašperšič se strinjata, da bo najhitreje mogoče izdelati podvoz pri sedanjem krožišču pri Mercatorjevem hipermarketu. Lokalna cesta bi se s podvozom v smeri proti Šalari umaknila tranzitni cesti Koper–Šmarje. Zatem bi izdelali podhod za pešce pred Srednjo tehniško šolo Koper. Križišče pri Indeju bi preuredili v krožišče, nad njim pa zgradili nadvoz za tranzitni promet proti Dragonji in v obratni smeri za navezavo na hitro cesto.

Največja projektna neznanka je križišče Slavček. Ena od možnosti je rušenje sedanjega mostu in gradnja novega, druga pa, da bi obstoječemu mostu dodali nove vozne pasove. Tako bi morali rešiti nevarno in prekratko razdaljo med izvozom s hitre ceste in uvozom nanjo v smeri od Ankarana proti Izoli. Dodati bi morali vsaj enega ali dva vozna pasova na nadvozu, priključevalni pas iz izolske smeri proti Šalari in preureditev sedanjega lokalnega krožišča pri pokopališču.

Stroški od 12 do 20 milijonov evrov

Vse te izboljšave bi stale najmanj 12, precej verjetneje pa več kot 20 milijonov evrov, ocenjuje župan Popovič. Postopke iskanja projektantov in pridobivanja soglasij naj bi vodila občina, da bi kar najhitreje pridobili gradbeno dovoljenje. Takšna rešitev bo uporabna tudi, ko bo nekoč zgrajena prava tranzitna povezava med hitro cesto in Dragonjo, meni Popovič in dodaja, da bo trajalo vsaj deset let, preden jo bomo dobili. Trdi, da so obalni župani najbolj naklonjeni povsem novi različici izdelave DPN, po kateri bi šla cesta skozi obstoječi predor Markovec in potem pri Izoli pod Baredi do Dragonje. Toda načrtovalci opozarjajo, da je to slaba rešitev, ker Markovec ni bil projektiran za lokalni in tranzitni promet skupaj in bo samo umeščanje v prostor lahko trajalo deset let, uredbo o DPN Koper–Šmarje–Dragonja pa bi morali sprejeti letos.