Dars potrebuje novo poroštvo

Za nove ceste do Dragonje, Jelšan, Velenja, za cev Karavanke, cestninjenje in drugo potrebuje Dars državno poroštvo za četrt milijarde evrov

Objavljeno
21. september 2015 21.20
Dars
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Celje – Predsednik uprave Darsa Matjaž Knez je na sedežu Darsa, kamor so iz prostorov v Ljubljani začeli premeščati del zaposlenih, včeraj povedal, da so lani ustvarili rekordnih 70,4 milijona evrov čistega poslovnega izida ter odplačali za 216,8 milijona evrov obresti in glavnic na posojila.


Leta 2010 je dolg Darsa znašal 3 milijarde evrov, konec lanskega leta pa 2,634 milijarde. »Družba je kratkoročno in dolgoročno finančno stabilna,« je zagotovil član uprave Gašper Marc. Za 244 milijonov evrov zaključujejo ugodnejše refinanciranje, za nove investicije pa potrebujejo nov poroštveni zakon za 249 milijonov evrov.

Kot je povedal član uprave Franc Skok, so pred njimi nove naložbe; v evropski cestninski sistem, financirajo izdelavo državnega prostorskega načrta za odsek tretje razvojne osi Šentrupert–Velenje, za cesto Koper–Dragonja bo investicijski načrt končan prihodnje leto, za povezavo Postojna–Divača–Jelšane pa bi ga lahko dobili leta 2018. Z avstrijskim Asfinagom načrtujejo drugo cev predora Karavanke.

Lani je Dars obnovil 20,1 kilometra avtocest, letos jih bodo dvakrat toliko, obseg obnov pa želijo še povečati. Promet osebnih vozil se zadnji leti spet povečuje, hitreje narašča število tovornjakov med Madžarsko in Italijo. V prvem polletju so zabeležili 8,4 milijona prehodov tovornjakov skozi cestninske postaje. Matjaž Knez pravi, da si na Darsu želijo, da bi se cestnina dražila predvsem za tovorna vozila, ki ceste tudi najbolj uničujejo. Projekcije napovedujejo, da se bo tovorni promet po avtocesti A1 od vzhoda na zahod Slovenije še povečeval. Njihovo število narašča že za 20-22 odstotkov na leto.

Na Darsu pravijo, da se vse več in tudi uspešno ukvarjajo z ukrepi za povečanje varnosti in pretočnosti avtocest. Vodja službe za upravljanje s prometom Ulrich Zorin je povedal, da so z ozaveščanjem o pravilnem razvrščanju vozil ob nesrečah, z uvedbo dvojnih obojestranskih zoženih pasov zaradi obnovitve vozišč, z delnimi zaporami v nočnem času in z obveščanjem uporabnikov iz stalnega centra dosegli, da se število zastojev več ne povečuje. Knez je prepričan, da bo potreben tudi bolj odgovoren odnos voznikov, da bi bilo nesreč in zastojev manj. Zori pa je napovedal, da bo Dars začela nekatera dela pri obnovah izvajati ponoči, ko je prometa manj.