Delova tema: organizirana vožnja v naravi v snežniških gozdovih

Niko Milharčič: Prav je, da sem na tem področju naredil red.

tor, 09.08.2011, 13:00

Snežniški gozdovi ter od večjih mest odmaknjeni sosednji kraji in pokrajine so cilj čedalje večjega števila (tudi) motoriziranih obiskovalcev. Terensko vozilo, v reklamni namen parkirano ob cesti skozi Parje pri Pivki, opozarja na storitev, ki jo izvaja Niko Milharčič oziroma podjetje Vinetou d. o. o., organizirano vožnjo v naravi. Nika Milharčiča smo povprašali po komentarju osnutka zakona, ki bo uredil vožnjo v naravi.

Nam lahko opišete svojo dejavnost in interes zanjo?


Vinetou d. o. o. s tremi, lahko tudi s štirimi terenskimi vozili in ekipo izvaja oglede turističnih znamenitosti na Pivškem, Cerkniškem, v Brkinih... v kombinaciji s tim bildingom. Vozila uporabljamo le za prevoz od točke do točke, na teh pa imajo udeleženci druge naloge in cilje. V enem letu na teren lahko odpeljemo od 10 do 15 skupin. Omejuje nas prav vožnja v naravnem okolju, ceste, po katerih ne smemo.

Ste bili doslej deležni nadzora?

Na domu nas je obiskala inšpektorica za gozdove. Želela se je pogovoriti o tem, kaj, kdo in kako. Zaradi nekaterih zadev o vožnji v naravi na naši internetni strani, smo morali na to dodati opozorilo, da zakon prepoveduje vožnjo v naravnem okolju po teh in teh členih.

Ampak vi ste kljub temu ceste v naravnem okolju uporabljali?

Ja, smo, tako kot tudi ostali. Na primer makadamsko cesti od lokalne asfaltirane ceste do Rakovega Škocjana praviloma tisti, ki niso kmetje, lastniki gozdov, ne bi smeli uporabljajti, a jo uporabljamo vsi.

Kako komentirate novi zakon?

Super! Zakon bistveno povečuje nadzor, osvešča ljudi. Prodaja terenskih in motornih vozil, štirikolesnikov narašča. Zakon tega ne prepoveduje, prepoveduje pa vožnjo v naravi. Doslej so vsi vozili povsod, saj niso mogli drugje. Zakon pa spodbuja ureditev poligonov in to je dobro.

Ceste za dopustno vožnjo v naravi bodo lahko določile lokalne skupnosti. Pričakujete, da bodo to storile?

Upam, da bodo, saj nam je to vsem v interesu. Sicer bomo omejeni. Pa ne samo mi, tudi kolesarji. Na primer iz Juršč na Mašun kolesarji ne bi smeli voziti. Če bi bilo jasno, da je to pot, po kateri se vozijo, bi se vozili po tej, ne pa po vseh, kot do zdaj.

Toda kako bodo kolesarji in ostali vedeli, kje lahko vozijo?

Dobro bi bilo to povedati v brošurah, po forumih, ki jim kolesarji že sledijo.

Opažate v svoji okolici veliko kršitev?

Seveda. Opažam, ker sem praviloma vedno jaz kriv. Ljudje vejo, da imam terenska vozila, in sem avtomatično kriv. Toda jaz se nameravam v življenju s tem ukvarati, zato imam dober razlog, da ne počnem napačnih stvari. Ostalih pa to ne zanima. Vozijo ne samo po poteh, vozijo po travnikih, čez njive... Zato je dobro, da se na tem področju naredi red.

-------

V Postojni so vožnjo omejili z zapornicami

Zavod za gozdove Slovenije, enota Postojna, je dostop vozilom v bolj zavarovanih in mirnih območjih in za promet manj pomembnih oziroma povezovalnih cest drugega ali tretjega reda omejil z zapornicami. Kot je povedal direktor zavoda Anton Smrekar, so jih, kljub temu, da je to že večletna praksa, ponekod sprejeli, ponekod pa ne in tam beležijo številna poškodovanja zapornic in tabel. »Zapornica je prepreka, zadnji mehanizem. Dovolj bi lahko bila že tabla z opozorilom »dovoljeno za gospodarjenje z gozdovi«, dodaja Smrekar.

Sicer v zadnjih letih v Javornikih in Snežniških gozdovih opažajo naraščanje organiziranih voženj s štirikolesniki, (kros)motorji in s terenskimi vozili, ki pa morajo za vožnjo po gozdnih cestah pridobiti soglasje na zavodu za gozdove oziroma na upravni enoti. Tudi Smrekar poudarja pomen nadzora. Če tega ne bo, bo kršitev enako ali vsak dan več.

Povezane novice

Delova tema: zakon o vožnji v naravi končno na papirju
9. avgust ob 10:30
Policisti bodo lahko pri hujših kršitvah ali ponovitvah vozilo tudi zasegli.
Prijavi sovražni govor