Denar za obvoznico Mengeš zagotovljen

Država obljubila, da bo 1,4-kilometrski odsek med Mengšem in Topolami začela graditi najpozneje na začetku prihodnjega leta

Objavljeno
26. februar 2017 19.34
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Mengeš – Povezovalna cesta Želodnik–Vodice, ki naj bi bila nekakšna obvoznica za ves tovorni promet med Štajersko in Gorenjsko, je po 17 letih od njenih prvih osnutkov še vedno nedokončana. Pravzaprav so izvedeni le njeni krajši odseki z nekaj krožišči. Prav zdaj je v igri »dokončanje mengeške obvoznice« oziroma manjkajočega 1,4 kilometra dolgega odseka med Mengšem in Topolami.

Da od leta 2000 do danes še vedno ni zgrajena celotna povezovalna cesta med Želodnikom in Vodicami, ampak le njeni posamezni deli, je krivo predvsem dejstvo, da občine Domžale, Mengeš, Komenda in Vodice nikoli niso znale odločno in skupaj od države zahtevati, da zagotovi denar za njeno gradnjo. Vsak župan se je boril le za svoj občinski odsek, zato celotne ceste najbrž ne bomo dočakali prav kmalu. Če sploh kdaj.

Mengeška trma

Med najvztrajnejšimi in nepopustljivimi pri gradnji povezovalne ceste je mengeški župan Franc Jerič. V boju za zaščito gosto poseljenega Mengša je namreč že izposloval gradnjo obvoznice, ki pa kljub dokončanim krožiščem in povezavam proti Trzinu, Domžalam, Preserju in Kamniku še nima ključnega odseka proti Mostam, Komendi, Vodicam in Brniku. Skozi Mengeš se zato še vedno valijo dolge kolone težkih tovornjakov (tudi s priklopniki).

Kljub dvema opozorilnima shodoma in protestoma jeznih Mengšanov, da bi morala država takoj prepovedati tovorni promet skozi Mengeš, je vprašanje, kdaj bo ta res zgradila manjkajoči odsek »obvoznice« na severnem delu Mengša, ki bi se na sedanjo glavno cesto Mengeš–Brnik priključila v višini naselja Topole.

Direktor projekta obvoznice Mengeš Bojan Cerkovnik iz družbe DRI je na Jeričev dopis (župan ga je poslal 23. januarja) na začetku februarja namreč poslal zelo »obetaven« odgovor. Zapisal je, da je manjkajoči del obvoznice vključen v Darsov predlog letnega načrta o izvajanju koncesije za letos in da je zanj zagotovljen tudi potreben denar. Dodal je, da so postopki pridobivanja zemljišč v zaključni fazi, da so že začeli pridobivati nova soglasja k projektni dokumentaciji za gradbeno dovoljenje in da pripravljajo dokumentacijo za javni razpis za izbiro projektanta. Po pridobitvi gradbenega dovoljenja pa da bodo izvedli izbiro izvajalca del. Na koncu je še zapisal, da pričakuje začetek gradbenih del na začetku prihodnjega leta.

Župan obljubi verjame

Franc Jerič je dejal, da opisanim navedbam tokrat verjame, saj so rešeni vsi problemi z odkupi potrebnih zemljišč ter pristojnostmi in obveznostmi, povezanimi s financiranjem gradnje. Da gre zdaj zares in da je dobil tudi trdno zagotovilo ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki si je ob vladnem obisku gradu Jablje ogledal tudi nevzdržne prometne razmere na glavni državni cesti skozi Mengeš.

Prav tako mu je na nedavnem sestanku direktorica Direktorata za kopenski promet Darja Kocjan zagotovila, da je dokončanje obvoznice Mengeš med prednostnimi izvedbenimi projekti in da ga bo redno obveščala o izvedenih aktivnostih. Koliko bo gradnja stala in kdaj bo končana, za zdaj ne upa napovedati nihče. Nekoliko manj je Jerič optimist, kar zadeva celovito ureditev dobrih 15 kilometrov dolge obvoznice. Darja Kocjan je na tem sestanku povedala, da so na ministrstvu začeli pripravljati program za prihodnjih šest let in da bo »najverjetneje« vanj vključena tudi gradnja obvoznice Želodnik–Vodice. Zagotovil o denarju in začetku del do potrditve tega programa seveda ni mogla dati.