Drugi tir: Najprej svetovalno, nato šele projektno podjetje

2TDK in SPV za zavlačevanje gradnje. Jutri v Ljubljani zbiranje podpisov.

Objavljeno
25. marec 2016 20.39
Železniška postaja Divača
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Ljubljana – V vladi se ne morejo dogovoriti, kako ustanoviti projektno podjetje za vodenje investicije drugega tira med Divačo in Koprom. To kaže zaplet ob predlogu ministrstva za infrastrukturo, da bi ustanovili 2TDK, družbo za razvoj projekta.

A to bi bilo le svetovalno podjetje, ki bi ustanovilo projektno družbo (SPV) za vodenje naložbe drugega tira. Predstavniki vlade so danes za medije zanikali, da bi bil ta načrt po četrtkovi seji vlade še aktualen, a natančnejših pojasnil še ni.

Do 2. aprila, ko se bodo na Brdu z Mirom Cerarjem sestali strokovnjaki, naj bi se v vladi dogovorili za sprejemljivejšo obliko ustanavljanja projektnega podjetja. Pridobili pa smo osnutek vladnega dokumenta, v katerem piše, da so za takšen projekt nujne večletne priprave izhodišč, usklajevanja z deležniki in ponudniki sodelovanja v javno-zasebnem projektnem podjetju.

Stroški takšnih svetovanj do podpisa pogodbe naj bi znašali od 1,5 do dva odstotka vrednosti investicije (če ta znaša milijardo, torej 15–20 milijonov evrov). Nova svetovalna družba bi bila potrebna, ker strokovni svetovalni inženirski družbi DRSI in DRI nista usposobljeni za razvoj modela javno-zasebnega partnerstva. Svetovalno podjetje bi potrebovalo pet milijonov evrov na leto, od česar bi tri milijone evrov lahko počrpalo iz evropskih sredstev. Za pet stalno zaposlenih bi namenili 366.000 evrov na leto.

Jutri bodo predstavniki zaposlenih Luke Koper na Prešernovem trgu in pred Kresijo v Ljubljani zbirali podpise pod svojo peticijo (doslej so zbrali že 21.000 podpisov). Pri tem jih bo podprl tudi ljubljanski župan Zoran Jankovič.