Namen sestanka, na katerem je sodeloval tudi veleposlanik Ruske federacije v Sloveniji Zavgajev Doku Gapurovič, je bila seznanitev z možnostmi sodelovanja v tem projektu. Minister Počivalšek je goste seznanil s tem, da je projekt tehnično pripravljen za realizacijo, da ima gradbeno dovoljenje in da država zdaj intenzivno išče finančne vire. Država si želi, da s projektom ne bi bremenili javnih financ. Ruska federacija bo odločitev o svojem interesu natančneje še sporočila ministrstvu za infrastrukturo.
V ponedeljek, dva dni po objavi v Delu, je državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Klemen Grebenšek, ožjemu krogu v vodstvu ministrstva sporočil, da odhaja ministrstva in da se bo zaposlil kot strokovni sodelavec (in ne kot direktor) v podjetju 2TDK, ki ima nalogo pripraviti investicijo v drugi tir.
Civilna iniciativa želi preveriti postopke pri drugem tiru
Potem ko je svet Civilne družbe za nadzor projekta drugi tir prejšnji teden prijavil postopek vodenja projekta drugega tira računskemu sodišču (zaradi dvomov o zakonitosti in gospodarnosti ravnanj vlade), je včeraj od ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča zahteval še izročitev celotne dokumentacije, ki jo je ministrstvo posredovalo torinskemu podjetju Geodata Egineering za izdelavo zanje sporne revizije.
Svet za civilni nadzor želi s pomočjo strokovnjakov temeljito pregledati ne le revizijo, ampak celotno dokumentacijo, saj bo le tako mogoče ugotoviti, zakaj so nastale napake in strokovno nekorektne ocen, ki vodijo v prenapihnjeno vrednotenje tega projekta. Zaradi tega ogrožajo izvedbo enega najpomembnejših strateških projektov v državi. »Če boste zavrnili naš predlog, bomo šteli, da nameravate vi osebno preprečiti strokovno preverjanje investicijskih ocen DRI in revizije teh ocen ter da ne želite ugotoviti realne investicijske vrednosti drugega tira,« so zapisali v pismu ministru, ki so ga poslali tudi predsednikom vlade, države, državnega zbora, državnega sveta, informacijski pooblaščenki, računskemu sodišču, Komisiji za preprečevanje korupcije ter medijem.
Od Gašperšiča
Infrastrukturno ministrstvo sprašujejo še, kakšno javno-zasebno partnerstvo predvideva, kdo bo koncesionar in kdo koncedent, po kakšnem postopku bo koncesija podeljena. Kako bo država nadzorovala in preprečila zlorabe javnih sredstev pri tem projektu, zakaj nadzorni svet 2TDK še ni bil imenovan. V civilni iniciativi menijo, da bi odgovori na ta vprašanja pomagala tudi samemu ministrstvu pri preverjanju celotnega projekta in sprejemanju pravilne odločitve o nadaljnjih ukrepih za čimprejšnji začetek gradnje.