Državni svet ustavil registriranje koles z motorji

Minister Gašperšič svetnikov ni prepričal o koristih novih obveznosti za lastnike »čebelic« in obveznih čelad za mladoletne.

Objavljeno
28. september 2016 21.25
*lvu* MNENJA ALI SP
Peter Jančič
Peter Jančič

Ljubljana - S kar dvema vetoma je državni svet ustavil odločitev večine poslancev o obveznih čeladah na kolesih za mladoletne že prihodnji mesec in da bi večina koles z motorji prihodnje leto morala v postopke registracij. Na teh vozilih bi bile poslej čelade obvezne za vse.

Za veto na dopolnitev zakona o motornih vozilih je glasovalo 23 svetnikov, proti jih je bilo šest, za veto na spremembo zakona o pravilih cestnega prometa pa je glasovalo 19 svetnikov, proti jih je bilo sedem.

Predlog za oba veta je prvi podpisal Bojan Kekec, ki je, ko so ga pripravljali, za Delo opozoril: »Poglejte, kakšen revolt je na družabnih omrežjih.« Sinoči pa je v državnem svetu povzel, da veto zahtevajo, ker bosta popravka zakonov »udarila po žepu državljane, ki si tega ne zaslužijo, uvedla nove restrikcije, ne bosta pa bistveno izboljšala varnosti v prometu.«

Veto pomeni, da predsednik državnega zbora Milan Brglez (SMC) obeh dopolnitev zakonov še nekaj časa ne bo poslal predsedniku republike Borutu Pahorju v podpis in objavo v uradnem listu.

Ali bodo novosti sploh obveljale, bodo morali najprej ponovno odločati poslanci. Veta bo državni zbor razveljavil, če bo za popravka zakonov pri ponovnem glasovanju najmanj 46 poslancev.

Ali bo vladni koaliciji to uspelo doseči, ni gotovo. Oba zakona so prejšnji teden precej osamljeno izglasovali poslanci SMC. Poslanci vladne SD in opozicije so bili proti, večina poslancev Desusa pa je manjkala. Ta razplet je bil presenetljiv, sprememb zakonov namreč ni predlagala vlada, to so storili s podpisi kar vsi koalicijski poslanci, a se jih je del lastnemu predlogu pri glasovanju odrekel.

Čeprav zakona uradno ni predlagal, je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič svetnike opozoril, da je vlada oba poslanska zakona podprla, da bi naredili korak naprej k redu in večji prometni varnosti, pa tudi pri nadzoru prekrškarjev, ki je zdaj težak, ker vozila niso evidentirana. Opozoril je tudi, da imajo vse sosednje države določeno, da je takšna vozila treba registrirati, čelade pa so na motoriziranih dvokolesnikih obvezne in svetnike pozval k koraku naprej. A večine ni prepričal.

Če bi novosti obveljale, bi morali državljani približno 20.000 dvokolesnikov z motorji, s katerimi ni mogoče voziti hitreje kot 25 kilometrov na uro, prihodnje leto do maja registrirati in zavarovati, zanje pa bi bile odslej obvezne kolesarske ali motoristične čelade, s 14 na 18 let pa bi se povišala tudi starost za obvezno nošenje čelade za kolesarje.

V vrhu zbora je bilo zadnje dni neuradno slišati, da za koalicijo registriranje mopedov ni prioriteta, da morebitnega veta ne bodo nujno odpravljali na hitro in da pri novostih tudi ne bodo vztrajali za vsako ceno.