Hotel Kanin propada hitreje, kot mu pada cena

Notranjost hotela Kanin je v sramotnem stanju, stečajna upraviteljica upnike prosi za vzdrževanje.

Objavljeno
09. oktober 2014 12.32
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Bovec – Neuspešni julijski dražbi premoženja propadle bovške družbe ATC Kanin je sledila še neuspešna dražba hotela Kanin propadle družbe Hit Bovec. Stečajni upraviteljici še letos napovedujeta novi dražbi, očitno pa so potencialni kupci pripravljeni plačati bistveno manj od izklicnih cen.

Lani jeseni zaprti hotel Kanin pred očmi Bovčanov boleče propada. Nevzdrževanemu je zaradi arhitekturne posebnosti objekta voda takoj prišla do živega in uničila velik del opreme, za katero je Hit od leta 2008 namenil kar 3,2 milijona evrov, pri čemer je bila največja naložba gradnja velnesa. Česar nista uničili voda in plesen, so se lotili nepridipravi. Prav velik vložek novogoriških igralničarjev je bil menda vzrok, da je stečajna upraviteljica hotela Sara Pušenjak vztrajala pri izklicni ceni, ki je bila prav tako postavljena na 3,2 milijona evrov.

Cena do polovice likvidacijske cene

Na dražbi se je pojavil en interesent in celo vplačal 160.000 evrov varščine, toda dražba z zniževanjem cene ni bila uspešna. Pušenjakova je namreč prej odstopila od javne dražbe. Kdo je bil interesent, ni razkrila, o njem pa so se še včeraj spraševali tudi v Bovcu. Stečajna upraviteljica je vložila nov predlog za prodajo nepremičnin, skupaj s premičninami. Po pridobitvi mnenja ločitvenih upnikov in pridobitvi sklepa o prodaji bi tako konec leta razpisala drugo javno dražbo z zniževanjem izklicne cene, ki bo menda deset odstotkov nižja od sedanje.

Pušenjakova bo lahko ceno nižala do polovice likvidacijske cene hotela, ki znaša 1,3 milijona evrov. Za še nižjo ceno bi morala dobiti dovoljenje upnikov, med katerimi je največji NKBM. Medtem jih je zaprosila, naj vendarle zastavijo nekaj denarja za nujna vzdrževalna dela, saj lahko zima lastnino v objektu še bolj poškoduje.

Medtem upnikom družbe ATC Kanin v stečaju teče 15-dnevni rok za podajo mnenja, saj bo novogoriško sodišče na dražbi znova potrdilo precej nižjo izhodiščno ceno premoženja od terjatev. Že na prvi dražbi je bila pri 1,98 milijona evrov kar 6,5 milijona nižja od terjatev, tokrat pa se pričakuje še nižja.

Upniki do včeraj mnenj še niso posredovali. Po pravnomočnosti sklepa o prodaji bo lahko objavljena javna dražba, pri čemer pa mora od objave do dneva dražbe preteči mesec dni. »Zaradi rokov bo tako dražba lahko izvedena šele novembra. Še vedno sem v stiku z več interesenti, tako z dosedanjimi kot tudi z novimi,« je pojasnila stečajna upraviteljica ATC Nataša Gibičar, ki na prvi dražbi ni našla skupnega jezika z rusko trojico družbe Ilev Inženiring.

Najnižja točka?

Direktor Lokalne turistične organizacije (LTO) Bovec Janko Humar priznava, da Bovec zaradi propada kaninskega smučišča zimsko poglavje tamkajšnjega turizma začenja znova. Z zaprtjem Kanina se je število prenočitev pozimi zmanjšalo za petkrat. »Upamo, da je to najnižja točka, ki smo jo dosegli, in da bomo sčasoma zagotovili ponovno rast. Prihodnje leto načrtujemo do 15-odstotno rast glede na zadnjo zimo.

Imamo že sklenjen dogovor s sosedi na Trbižu in Nevejskem sedlu o ugodnejših cenah vstopnic, poskušali bomo podpreti razvoj alternativnih programov in Bovec tudi pozimi bolj izrazito profilirati kot outdoor center, prav tako animirati obiskovalce, ki jim smučanje ni prioriteta,« je pojasnil direktor Humar.

Preseneča ga počasnost postopkov prodaje premoženja družb v stečaju, saj da se vrednost infrastrukturnih objektov, ki jih nihče ne vzdržuje, zmanjšuje hitreje, kot se spušča cena, ki jo ponujajo dražitelji. »Namesto da bi problem reševali, ga z vsako dražbo le odmaknejo na naslednji termin, kjer se zgodba zaradi sprotnega propadanja objektov ponovi.«

Humar kljub vsemu opozarja, da je bovška zima tudi v najboljših časih zadnjega desetletja prispevala le 15 odstotkov prenočitev k celoletni realizaciji destinacije. Zato poudarja nove, čeprav manjše ponudnike od največjih hotelov (Dobra vila, Sanje ob Soči, hotel Mangart, Supermjau, apartmajske hiše Mrakič in Skok ...), ki se osredotočajo na letno sezono, pozimi pa na segmente, kjer smučanje ni prioriteta. »Svoje zmogljivosti precej tržijo z internetnimi rezervacijskimi sistemi, kjer sta pomemben dejavnika izkušnja in ocena gostov. Ker so dobri in aktivni, je že zdaj spodbuden odziv tudi za to zimo,« pravi Humar.