Integriran javni potniški promet bi lahko zaživel leta 2013

Glavni cilj projekta je povezati železniški in avtobusni - tako medkrajevni kot mestni - promet v usklajen sistem.

Objavljeno
04. november 2011 11.49
Posodobljeno
04. november 2011 12.01
Ni. Č., Delo.si
Ni. Č., Delo.si
Ljubljana - Medsebojno povezan oziroma integriran sistem javnega potniškega prometa bi na državni ravni lahko zaživel v letu 2013, v najslabšem primeru pa do leta 2014, je na današnji predstavitvi dosedanjih in prihodnjih aktivnosti na tem področju povedal generalni direktor direktorata za promet na prometnem ministrstvu Bojan Žlender, poroča STA.

Teoretski oziroma strokovni del projekta je potekal med letoma 2007 in 2009, z letom 2010 pa se je začel izvedbeni del, ki naj bi bil uresničen najpozneje do omenjenega leta 2014.

Že v letu 2012 naj bi zaživeli štirje pilotni oziroma preizkusni projekti, in sicer na relacijah Zagorje - Ljubljana, Maribor - Slovenske Konjice, Šentrupert - Trebnje - Novo mesto in Ljubljana - Škofljica - Grosuplje.

Da se bo ta dolgo želeni projekt zdaj končno uresničil, zagotavljajo tudi odobrena evropska sredstva v višini 6,3 milijona evrov, kar predstavlja 85 odstotkov ocenjene vrednosti projekta, ki znaša 7,4 milijona evrov.

Glavni cilj projekta je povezati železniški in avtobusni - tako medkrajevni kot mestni - promet v usklajen sistem, ki bo čim več potnikom omogočal prevoz, konkurenčen danes prevladujočemu, a za okolje bolj obremenjujočemu prevozu z avtomobili.

Da bi se to zgodilo, bo potrebno v pogovoru z izvajalci prevozov in ob upoštevanju potreb potnikov poskrbeti za ustrezno frekvenco in hitrost javnih prevozov, njihovo medsebojno usklajenost in seveda tudi ne previsoke cene.

S tem namenom se bo oblikoval skupen nacionalni vozni red in z njim povezan informacijski portal za potnike ter uvedlo enotno vozovnico.

Trenutno se sicer letno z vlaki prepelje okoli 15 milijonov potnikov, v mestnem avtobusnem prometu 47 milijonov, v medkrajevnem pa 34 milijonov.