Iskanje parkirnega mesta na Ptuju bo dvigovalo tlak

Prometna strategija predvideva sočasno urejanje nadomestnih, a občina za zdaj predvsem odpravlja sedanja.

Objavljeno
02. januar 2018 22.23
imo PTUJ
Franc Milošič
Franc Milošič

Ptuj – Po sprejeti prometni strategiji naj bi v mestnem jedru postopoma ukinjali plačljiva parkirna mesta in ga spreminjali v cono za pešce. Toda »sočasno je treba urediti nadomestna parkirišča«, poudarja ista strategija. Če se je občinska oblast prve naloge že lotila, nič ne kaže, da je strateške usmeritve prebrala do konca.

V ponedeljek se je skoraj 500 parkirišč ob Volkmerjevi cesti, ki so bila doslej brezplačna, spremenilo v plačljiva, kar bo Ptujčanom in obiskovalcem še dodatno zagrenilo življenje.

Ukinjanje parkirišč se je začelo na Slovenskem trgu, kjer jih je občina ukinila deset, ko bodo spomladi začeli preurejati tržnico v prireditveni prostor, bodo odpravili še 18 mest na Slomškovi ulici, 34 na Novem trgu in 12 v Miklošičevi ulici. Skupaj 74 ukinjenih parkirnih mest predstavlja kar četrtino plačljivih parkirišč modre cone v starem mestnem jedru, kjer je zdaj vsak dan parkira približno 900 avtomobilov. Posebna študija je pred petimi leti pokazala, da bi samo prebivalci v 600 stanovanjih revitaliziranega mestnega jedra potrebovali 900 parkirišč.

Bo garažno hišo gradila Drava?

Nova prometna študija je predvidela štiri možne lokacije za garažne hiše. Vse so ob robu »območja za pešce in omejen promet«, kakršnega naj bi dosegli v dveh fazah do leta 2021, ko naj bi bilo v mestnem jedru za polovico manj avtomobilov kot danes. Poleg navedenih ulic in trgov so za omejitev prometa predvidene še Cankarjeva, Prešernova, Cafova in manjše povezovalne uličice z Vrazovim in Cvetkovim trgom. Ptuj ima zdaj le eno garažno hišo s 105 mesti. Prav ob njej na Bakhusovem trgu je v prometni študiji predvidena še ena. Za drugo so predvideli prostor v bližini glasbene šole in dravskega obrežja, tretjo bi postavili na današnje parkirišče pod gradom za upravno enoto ob Raičevi cesti, četrto pa na današnjem parkirišču ob Mercatorjevi blagovnici.


Ptujski župan Miran Senčar. Foto: Tadej Regent/Delo

Prav zadnjo ptujski župan Miran Senčar največkrat omenja kot najbolj realno, saj naj bi se za gradnjo zanimal potencialni zasebni investitor, ki pa ga na občini ne izdajo. Po neuradnih informacijah naj bi to bilo Gradbeno podjetje Drava, a tega nismo mogli preveriti. »Investitor pogojuje gradnjo s preureditvijo tržnice,« poudarja Senčar. Ko bo občina ukinila vrsto svojih parkirnih mest, bo tako ta garažna hiša najbližje tržnici in mestnemu jedru, zato pa tudi najbolj polna in donosna za lastnika.

Obremenjeno tudi obrobje mesta

Po lanskih podatkih se v mesto Ptuj vsak dan pripelje povprečno 6666 ljudi – več kot polovica v osebnih avtomobilih –, iz mesta pa se vsak dan odpelje 3915 Ptujčanov. Zaradi prometno pomembne lege mesta se skozenj ali po njegovem obrobju vsak dan pelje v obe smeri 17.000 vozil po Ormoški cesti, 15.000 po Mariborski, skoraj 13.000 čez Puhov most, 10.000 proti Lenartu in skoraj toliko proti Dornavi. Prometno je tako močno obremenjeno tudi obrobje mesta, zato tja ni mogoče preusmeriti prometa iz mestnega središča.

Da imajo gospodinjstva v ptujski občini nadpovprečno število avtomobilov (64 odstotkov jih ima dva ali več), je kriva poselitev: čedalje več ljudi se iz mesta izseljuje, v zadnjih osmih letih trije odstotki, v okolico pa se je priselilo štiri odstotke Ptujčanov, ki ne morejo uporabljati javnega prevoza, ker ga ni.

Velik del parkirnega pritiska je doslej blažilo brezplačno neurejeno parkirišče ob Volkmerjevi cesti, a občina je to poldrugi hektar veliko ploščad prodala Cestnemu podjetju Ptuj, ki od 1. januarja za vsako uro parkiranja zaračuna po pol evra ali 30 evrov za mesečno parkiranje, je povedal direktor Martin Turk. Prostora je za 400 avtomobilov. Če bodo vsa parkirišča prodali po mesečni tarifi, bodo zaslužili 144 tisočakov, z večinskim urnim parkiranjem pa še precej več. Če bi občina zemljišče obdržala, bi lahko sama pobirala parkirnino in 830.000 evrov, za kolikor je prodala zemljišče, zaslužila v manj kot šestih letih.