Istrski turizem s satelita

Povezovanje ponudnikov Spodbudil jih je milanski Expo

Objavljeno
19. marec 2015 22.39
Vizualizacija Termalne riviere v Luciji
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Regionalni razvojni center RRC iz Kopra si prizadeva, da bi do konca leta vzpostavili delovanje skupne regionalne destinacijske organizacije – RDO. Obalno-kraška regija, ki ustvari skoraj četrtino turističnega prometa v državi, je turistično najbolj razvita regija, vendar edina, ki ji doslej ni uspelo vzpostaviti povezovalne organizacije.

Skorajšnji nastop regije na svetovni razstavi Expo v Milanu, za katerega bo osem občin in podjetij zbralo več kot 80.000 evrov, dokazuje, da lahko turistična industrija nastopi povezano, če v tem vidi izziv in priložnost. Izkušnja z Expo je spodbudila predstavnike RRC Koper, da regijskemu turizmu ponudi pomoč: pripravili bi temelje, na katerih bi zaživela RDO, s pomočjo katere bi od države in EU dobili nekaj sredstev. Nesmiselno bi bilo izgubiti več kot 400.000 evrov, kolikor so jih v prejšnji perspektivi, ko se osmim občinam nikakor ni uspelo poenotiti. Najprej so se skupni regionalni destinacijski organizaciji upirali v sežanski občini, kasneje pa je iz projekta izstopila še koprska. Zdaj so očitno spoznali, da bi RDO zasnovali v okviru nekakšne »tehnične« agencije, kot je RRC, ki bi postavila najprimernejšo podlago za organizacijo, v kateri bodo skrbeli za skupno promocijo in strategijo. Skozi njo naj bi pripravljali in izvajali projekte, ki bodo pomagali pri predstavitvi skupne turistične ponudbe.

Kako koristen je skupni nastop, je včeraj predstavnikom regijskega turizma govoril direktor Turističnega združenja Poreč Denis Ivošević, ki je poudaril, da jim je v hrvaški Istri uspelo narediti večji razvojni korak šele tedaj, ko so na regijo gledali, kot bi bili na satelitu. Iz takšnega zornega kota ni več videti prepirov med lokalnimi veljaki majhnih občin o tem, kdo je pomembnejši in večji. S satelita je postala Istra, celo skupaj s Hrvaško in Slovenijo, zelo majhna. Čeprav Istra vsako leto gosti 3,3 milijona predvsem tujih gostov, ustvari 23 milijonov prenočitev in 2,7 milijarde evrov prihodkov, za promocijo pa porabi malo več kot šest milijonov evrov. Pri njihovem razvoju niso pomagale papirnate teorije in strategije, temveč trije ključni kadri, ki so vedeli, kaj je treba premakniti. Vedeli so predvsem, da morajo spremembe in projekte izpeljati v čim krajšem času, denimo v treh letih, ker sicer spremembe niso učinkovite. Poleg tega so regijo razdelili na šest območij, v katerih so izdatneje razvijali posamezne produkte.

Giuliano Nemarnik, direktor RRC, je povedal, da bodo vlogo RDO sprva prevzeli v njihovi agenciji in da bi moralo projekt RDO podpreti vsaj pet od osmih občin v regiji. Takšen RDO je pomemben za podiranje občinskih mej, saj turista zanima zgolj dober (zanimiv) turistični produkt. Eden od skupnih projektov je tudi vključevanje vseh nastanitvenih zmogljivosti (ne glede na občino) na spletni rezervacijski sistem, ki je za hotele začel delovati včeraj na spletni strani Turističnega združenja Portorož. Nanj bi radi poleg hotelov čim prej namestili tudi možnost rezervacij v garnijih, mladinskih hotelih in zasebnih turističnih sobah.