Izolska obvoznica in vinjete kazijo Markovec

Odprtje predora Miro Cerar in Matjaž Knez bosta rezala trak brez obalnih županov

Objavljeno
20. maj 2015 01.27
Samo še dober mesec dela na obalni hitri cesti
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper, Izola – Slavnostni govornik na odprtju predora Markovec in novega petkilometrskega odseka obalne hitre ceste Koper–Izola 5. junija ob 16. uri bo premier Miro Cerar, ki bo kasneje s predsednikom uprave Darsa Matjažem Knezom prerezal trak na izolski strani predora. Tam zato, ker je več prostora za številne goste, med katerimi ne bo županov treh obalnih občin.

Cesta bo za voznike odprta zvečer, uro ali dve po slavnostnem odprtju, ko bodo na obeh straneh predora odstranili cestne ovire, ki bodo do tedaj preusmerjale promet. Predor Markovec je prejšnji teden uspešno prestal tehnični pregled, jutri bodo opravili še tehnični pregled za cestno traso. V Darsu pojasnjujejo, da vedno pustijo približno dva tedna za morebitno odpravo ugotovljenih nepravilnosti v tehničnem pregledu, za testiranje sistema za upravljanje, nadzor in signalizacijo. Uprava Darsa se ukvarja z vprašanjem, kako pogosto bodo morali ustavljati promet v predoru. Morali bodo omejiti hitrost na priključeni izolski obvoznici, ki je še v upravljanju DRSC in je v slabem stanju. Namesto hitrosti 110 kilometrov na uro bodo zaradi lukenj ter slabih odbojnih ograj in asfalta na izolski obvoznici občutno omejili hitrost, a kljub temu zahtevali vinjete tudi na tem odseku.

Kritike na nov prometni red

Po naših informacijah se bosta premier Cerar in minister Peter Gašperšič danes popoldne na občini Piran še enkrat pogovarjala s tremi obalnimi župani o spornih vinjetah in novem prometnem redu, ki vzbuja odpor in kritike med prebivalstvom, ker bo obalne lokalne ceste še bolj obremenil z vozili brez vinjet.

Dars je objavil, da je doslej znana ocenjena naložbena vrednost za omenjeni odsek ceste s predorom vred 166,8 milijona evrov (z DDV), to je 10,5 milijona evrov manj od investicijskega programa. Predor je stal 47, elektro- in strojna oprema 12, ceste, priključki, objekti na njih pa še 51,6 milijona evrov (brez DDV). Preostalo do 166,8 milijona evrov so zemljišča, projekti, nadzor in DDV.