Kadrovsko podhranjena agencija za civilno letalstvo

Ob preselitvi v primerne prostore se je lani razrešeni direktor verjetno vrnil le začasno.

Objavljeno
20. november 2013 13.29
*lvu* KONTROLORJI LETENJA
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana – Odbor Evropske komisije za varnost v zraku bo ta teden med drugim obravnaval tudi redno poročilo Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA), ki zajema države članice in letalske prevoznike. V slovenski agenciji za civilno letalstvo CAA so potrdili, da bo odbor obravnaval tudi njihovo kadrovsko problematiko.

CAA je sicer že od vsega začetka po mednarodnih standardih kadrovsko in prostorsko podhranjena; ni pa to izključno slovenski problem. V slovenski agenciji bi moralo biti 69 zaposlenih, večinoma strokovnjakov; ob krčenju sredstev vsa delovna mesta pa niso zasedena. Na pomanjkanje usposobljenega strokovnega kadra na letalskem področju je že pred ustanovitvijo agencije leta 2010 opozorilo Računsko sodišče, po ustanovitvi pa tudi mednarodne standardizacijske inšpekcije.

V letošnji pomladi smo opozarjali, da bi morebitno preverjanje s strani ameriške varnostne agencije (FAA) vodilo k izdaji negativne ocene varnosti. Takrat je že posredovala EASA. Pred dnevi smo opozarjali, da hodijo nekateri prevozniki po potrebne papirje na Malto. Poleg slovenske agencije naj bi člani evropskega odbora po naših informacijah te dni vsaj razpravljali tudi o Češki, Estoniji, Nemčiji in Slovaški. Ko je FAA pred časom ugotovila pomanjkljivosti na Nizozemskem, se je tamkajšnja agencija izvlekla tako, da se je takoj dogovorila za sodelovanje z britansko agencijo, s strokovnjaki iz industrije in z že upokojenimi strokovnjaki (piloti).

Po ustanovitvi CAA in imenovanju prvega direktorja Žiga Bruna Kotnika se je vse dosihmal več govorilo o takih in drugačnih aferah kot pa o delu agencije. Vmes se je zgodila tudi balonarska tragedija. Prav po njej je vlada 20. septembra lani razrešila Kotnika, ki pa se je po sklepu upravnega sodišča, ki je iz procesnih razlogov odpravilo odločbo vlade, 5. novembra, vrnil na direktorski položaj. Funkcije pa Žiga B. Kotnik ne opravlja, saj je dal pooblastilo za vodenje Sebastjanu Sevčnikarju, v njegovi službeni odsotnosti pa Kotnik vendarle koordinira delo ter podpisuje listine potrebne za tekoče delovanje agencije.

Do nadaljnjega – in morebitnega dogovora z ministrstvom za infrastrukturo in prostor – velja pogodba o zaposlitvi in petletni mandat, ki ga je Žiga B. Kotnik nastopil 2. junija 2011. Koliko bo državo stala razrešitev, bo, če ne bo prej prišlo do dogovora, reševalo delovno in socialno sodišče. Med razrešitvijo in ponovnim prihodom na direktorski položaj je minilo več kot 13 mesecev in Kotniku zna pripasti odškodnina vsaj v višini neizplačanih plač. Plača direktorja CAA pa je v 57. plačnem razredu, v katerem je po 3,68-odstotnem zmanjšanju osnovna plača v obdobju od 1. junija 2013 do 31. decembra 2014 natančno 3.814,15 evrov. Pomnoženo s 13 je okrog 50 tisoč evrov.