Kdaj nesmiselni letalski predpis leti v koš

Alojz Krapež, nekoč minister za obrambo, zdaj vodja sektorja za letalstvo, kaže na ministrstvo za obrambo.

Objavljeno
21. april 2016 17.17
Milena Zupanič
Milena Zupanič
Okoli tisoč jadralnih pilotov, zmajarjev, ultralahkih letalcev, jadralnih padalcev in pilotov malih motornih letal mora pred vsakim preletom državne meje oddati načrt poleta, določa zakonodaja. Ta nesmisel je prejšnji teden povzročil skrajno vojaško akcijo: prestrezanje športnega letala.

Letalci, ki so pri letenju povsem odvisni od vremena, ne morejo predvideti, kje bodo ob kateri uri in na kolikšni višini, kot zahteva načrt poleta. Zato že dlje časa apelirajo, naj se ta predpis odpravi, saj so zaradi njega nenehno v navzkrižju z zakonom, enako tujci, ki priletijo s športnimi zrakoplovi v Slovenijo.

Z ministrstva za infrastrukturo, kamor spada letalstvo, so odgovorili, da si prizadevajo za spremembo. Podobno ureditev, kot jo imajo nekatere države EU, so predlagali leta 2014, vendar so morali predlog umakniti zaradi nasprotovanja ministrstva za obrambo (Mors). »Takrat je Mors predlagal alternativno ureditev – možnost neoddaje načrta leta, pri tem pa obveznost javljanja takšnih letov vojaški enoti, ki izvaja nadzor zračnega prostora. Presodili smo, da to letalcem nalaga še kompleksnejšo obveznost, kot je oddaja načrta leta. Ker na ministrstvu redno prejemamo predloge za ureditev glede neoddaje načrta leta v Sloveniji, bomo podpirali predlog takšne ureditve še naprej in poskušali na pristojnem ministrstvu pridobiti podporo,« so odgovorili z ministrstva, kjer vodi sektor za letalstvo Alojz Krapež. Ta je bil pred leti minister za obrambo, a niti takrat tega vprašanja ni uredil. S kontrole letenja pa so sporočili, da 11. aprila niso zaznali kršitve zračnega prostora.