Tema in nevsakdanji komunikacijski način nista bila naključna. Sogovorniki so poskušali predvsem predstaviti in osmisliti vladno jamstveno shemo za mlade ter tako poudariti eno od prioritet vlade Alenke Bratušek do konca mandata leta 2015. »Mladi v Sloveniji so postali precej pasivni udeleženci v debatah, ki se jih dotikajo. V politiko ne verjamejo, so pa aktivni udeleženci na družbenih omrežjih. Zato ima takšna platforma velik potencial, a je treba izbirati teme, ki jih mladi razumejo in si o njih dejansko ustvarjajo lastno mnenje,« vladno komunikacijsko taktiko komentira bloger Roni Kordiš, znan pod vzdevkom Had.
Jakič obvlada, Pahor ne
Pri tem poudarja, da takšen način komunikacije prek socialnih omrežij nikakor ne sme biti uporabljen za prepričevanje, ampak za poslušanje dela javnosti, ki ga oblastniki sicer ne slišijo. »Takšen kritičen diskurz politiki omogoča informacije iz prve roke, predvsem pa lahko dobi takojšnje odzive na svoje predloge ali dejanja,« meni Kordiš. Kljub temu da trend uporabe twitterja zadnja leta v Sloveniji narašča, naš sogovornik opozarja na precej majhen doseg. Javno mnenje se namreč po njegovem v Sloveniji večinoma še vedno ustvarja na tradicionalne načine.
Družbena omrežja politikom pridejo prav zlasti v predvolilnem času. Tako ni naključje, da je pred kratkim – pred evropskimi volitvami – podobno taktiko kot vlada ubral predsednik DL Gregor Virant. Na vprašanja tviterašev je odgovarjal dobro uro. Medtem premierka Alenka Bratušek vsakih nekaj tednov raje komunicira na drugem socialnem omrežju facebook. Kordiš kot zgled spletne interakcije slovenskih ministrov postavlja obrambnega ministra Romana Jakiča. Je eden redkih, ki pogosto odgovarja na vprašanja oziroma predloge, pri tem pa ažurno objavlja aktualne službene informacije. »Po drugi strani imamo predsednika države Boruta Pahorja, ki iz vsega skupaj ustvarja šov,« meni bloger Had.
Nove dimezije odnosov
Debate na twitterju
Prvič, najpogostejši tip je – vzajemno razvedrilo. »V pogovorih poskušajo biti novinarji in politiki zabavni, všečni, včasih tudi pikri,« je pojasnil Vobič.
Drugič, zagovarjanje lastnih stališč. Novinarji in politiki zagovarjajo svoje poglede na določena javna vprašanja.
Tretjič, novinarji preverjajo izjave politika oziroma izpostavljajo paradokse v njihovem delovanju ali izražanju, pri čemer se politiki v odzivih zagovarjajo.
Četrtič, iskanje in podajanje informacij novinarjev in politikov.
Prepleteni, povezani,