Sindikat bo nadaljeval stavko, Mes ne vidi razloga zanjo

Sindikat, ki je  danes med 10. in 14. uro opozorilno stavkal na ranžirni železniški postaji Ljubljana Zalog, je odločen nadaljevati s stavko.  
Objavljeno
12. junij 2018 10.48
Posodobljeno
12. junij 2018 16.22
Po ponedeljkovih pogajanjih so se ta nadaljevala še danes dopoldne, a niso bila uspešna. FOTO:Jure Eržen/Delo
Be. B., STA
Be. B., STA
Ljubljana - Sindikat železničarjev Slovenije in vodstvo Slovenskih železnic (SŽ) nista dosegla dogovora o stavkovnih zahtevah. Sindikat je zato ob 10. uri začel napovedano opozorilno stavko na ranžirni železniški postaji Ljubljana Zalog, v kateri so sodelovali premikači in vlakovodje v družbi SŽ-Tovorni promet.
 

Vsem zaposlenim enake pravice


Sindikat od vodstva SŽ med drugim zahteva enakopravno obravnavo zaposlenih, ne glede na sindikalno pripadnost, pozval pa ga je k zvišanju izhodiščne plače in spremembi plačnega sistema.

Po ponedeljkovih pogajanjih so se ta nadaljevala še danes dopoldne, a niso bila uspešna. Opozorilna stavka je minila brez zapletov. V sindikatu pravijo, da so za pogajalsko mizo pripravljeni znova sesti takoj, poudarjajo pa, da brez dogovora z vodstvom SŽ stavkovnih aktivnosti ne bodo prekinili.

»Stavka je bila preračunana tako, da naredimo čim manj škode. To je le naše podjetje,« je dejal član stavkovnega odbora Albert Pavlič. Želijo pa, da jih vodstvo SŽ jemlje resno in se z njimi resno pogaja; doslej temu ni bilo tako, je poudaril Pavlič.»Ne bomo odnehali. Tudi članstvo na terenu nam ne dovoli odnehati oz. od nas pričakuje, da izpogajamo to, kar imajo drugi,« je dejal.
»Delodajalcu bo treba tudi na takšen način sporočiti, da se ne hecamo in da za nami stoji več kot 2200 ljudi,« je dodal.

image
Ranžirna postaja Zalog. FOTO: JoŽe Suhadolnik/Delo

 

Nadure, nezmožnost koriščenja letnega dopusta ...


Kot so ob napovedi stavke sporočili iz sindikata, vodstvo »še naprej zagovarja in generira drugorazrednost na SŽ, neenakost in diskriminatornost specifičnih skupin zaposlenih na ekonomskem in socialnem področju, v zadostni meri ne zagotavlja minimalnega števila postajnega in vlakospremnega osebja, kar generira nadurno delo prek zakonskega limita, nezmožnost koriščenja letnega dopusta in povečevanje bolniške odsotnosti«.

Sindikat železničarjev pod vodstvom Franca Zupanca, ki naj bi štel več kot 2000 članov in bil s tem daleč največji med reprezentativnimi sindikati na železnicah, je konec maja napovedal serijo opozorilnih stavk v družbah SŽ-Tovorni promet, SŽ-Infrastruktura in SŽ-Potniški promet.

Te naj bi se nadaljevale 19. junija na tovorni železniški postaji Koper, 21. junija na lokaciji Maribor - Tezno, 26. junija na železniški postaji Hodoš in 28. junija na železniški postaji Celje - Čret. V družbi SŽ-Infrastruktura bodo prometniki predvidoma stavkali 14. junija med 17. in 21. uro. V SŽ-Potniški promet pa bodo sprevodniki in vodje vlaka stavkali 3. julija med 9. in 13. uro.


Stavka je po mnenju generalnega direktorja SŽ Dušana Mesa nepotrebna. Kot je poudaril v izjavi za medije, je poslovodstvo SŽ od leta 2012 do danes bistveno pripomoglo k izboljšanju stanja, preostale neustreznosti pa je treba odpraviti na drugačen način in ne s stavko.


Višje plače izključil


Mes se sicer strinja, da s plačnim sistemom »marsikaj ni v redu«, a tega ni mogoče urediti čez noč in s stavko. Napovedal je spremembe poslovnih procesov, plačni sistem pa bodo urejali s pomočjo zunanjega izvajalca z izkušnjami na železnicah. Želijo ga namreč oblikovati z zgledovanjem po tujem modelu. Pričakujejo, da bodo s prenovo plačnega sistema začeli v prvih mesecih prihodnjega leta.

Glede nadaljnjih opozorilnih stavk, ki jih je napovedal sindikat, je Mes ocenil, da ne pričakujejo večjih nevšečnosti. S pogajanji bodo nadaljevali, je pa Mes poudaril, da lahko težava postane vprašanje, »o čem se pogajati«. Višanje plač ne pride v poštev, saj so se bruto plače na SŽ od leta 2012 dvignile za 20 odstotkov, trikrat so izplačali nagrade za poslovno uspešnost in regres, zagotovili so tudi odpravnine, je še poudaril.