Klobasa: predor Karavanke je enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan

Buresova in Vlačič brez dogovora, a zapore ne bo. Na mizi ostaja avstrijska ponudba, Andrej Klobasa čaka še na srečanje premierjev.

čet, 11.08.2011, 17:52; spremenjen: 19:26

Ljubljana - V soboto zapore predora Karavanke kljub neuspešnemu pogajanju prometnih ministrov Avstrije in Slovenije ne bo, je za STA dejal prvi mož sekcije avtoprevoznikov Andrej Klobasa. Avtoprevozniki bodo namreč dali priložnost še premierju Borutu Pahorju in avstrijskemu kanclerju Wernerju Faymannu, ki se bosta srečala v torek, je dejal.

"Prometnemu ministru Patricku Vlačiču sem danes obljubil, da v soboto ne bomo naredili zapore na karavanškem predoru," je poudaril Klobasa. A danes so Avstrijci še enkrat dokazali, da si dovolijo imeti Slovenijo v podrejenem položaju, je ocenil Klobasa, ki je mnenja, da je karavanški predor enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan.

Predlog je ponižujoč, je poudaril Klobasa. "Pošiljati tovorna vozila po 200 kilometrov daljši poti in jim zato, ker plačajo še 30 evrov večjo cestnino, ponujat 42 evrov - prosim lepo, saj nismo klečeplazniki," je še poudaril prvi med slovenskimi avtoprevozniki.

Bures: ukrep prepovedi namenjen zagotavljanju varnosti kot tudi pretočnosti potniškega prometa

Prometni minister Patrick Vlačič in njegova avstrijska kolegica Doris Bures sta današnji sestanek zaključila brez preboja glede situacije v predoru Karavanke. Na mizi ostaja avstrijska ponudba, ki so jo slovenski avtoprevozniki enkrat že zavrnili.

Dogovor med ministrstvoma predvideva, da gredo lahko prevozniki iz Salzburga po kateri koli poti proti Šentilju in dobijo s strani avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga povrnjeno cestnino od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino za Karavanke. Na prevoz bi to Avstrijo v povprečju stalo okoli 42 evrov, je ocenila Buresova.

Dogovor med ministrstvoma predvideva, da gredo lahko prevozniki iz Salzburga po kateri koli poti proti Šentilju in dobijo s strani avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga povrnjeno cestnino od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino za Karavanke.

Bursova je ocenila, da bi v povprečju strošek na prevoz znašal 42 evrov, in poudarila, da je Avstrija ta ukrep predlagala povsem prostovoljno, kar kaže na skrb avstrijske strani za dejavnost prevozništva. Dodala je tudi, da so bili Avstrijci prilagodljivi in so pripravljeni sprejeti nekatere izjeme, kot na primer pri prevozu nevarnih snovi.

Avstrijska ministrica je avtoprevoznike pozvala, naj imajo razumevanje za situacijo. Navsezadnje gre tudi za njihova življenja, za njihovo varnost, je opozorila. Poudarila je, da je kot ministrica na podlagi opravljenih analiz, ki izpostavijo takšna tveganja, dolžna sprejeti ukrepe za zagotovitev varnosti v predoru, ponovno pa je spomnila tudi, da gre le za štiri konce tedna ter za le nekaj ur zapore.

"Avstrija ostaja pri odločitvi, da je prepoved dobra, da služi namenu doseganja večje prometne varnosti in zagotavljanju tekočega potniškega prometa," je poudarila ministrica. Cilj sosednje države pa bo, da se čim prej pristopi k izboljšanju tehnične opremljenosti karavanškega predora - konkretno gre za prezračevanje - kar bo zmanjšalo tveganje.

"Raje diskutiram z avtoprevozniki, kajti njihove zahteve lahko razumem, kot pa da se moram po prometni nesreči, ki se je zgodila in morebiti zahtevala smrtne žrtve, postaviti pred ljudi, ki mi bodo rekli, zakaj se nekaj zgodi komaj takrat, ko se je nesreča že zgodila," je še poudarila avstrijska ministrica.

Avstrija je sicer na današnjem sestanku zavrnila kompromisni predlog slovenske strani, za katerega je Vlačič ocenil, da bi bil lahko sprejemljiv tudi za slovenske avtoprevoznike. Predlog je bil, da se približno na eno uro naredijo posebni kamionski konvoji. A ukrep prepovedi tovornega prometa skozi predor je namenjen tako zagotavljanju varnosti kot tudi pretočnosti potniškega prometa, je opozorila Buresova.

Vlačič je kolegici predlagal, da bi do jutri vendarle še pustila odprta vrata za iskanje soglasja o kompromisnem predlogu, a je avstrijska stran to zavrnila. Vlačič bo o dogajanju obvestil še predsednika vlade Boruta Pahorja, poudaril pa je tudi, da bo treba razčistiti, kaj določa meddržavna pogodba in evropski pravni red, saj si jih Slovenija in Avstrija očitno razlagata vsaka po svoje.

Avtoprevozniki so kompromisni predlog, pri katerem vztraja avstrijska stran, enkrat že zavrnili in se v soboto zjutraj zbrali pred Karavankami, takrat so jih Avstrijci po pogovorih spustili čez predor. Šlo je za ravnanje varnostnih organov, ki so se odločili, ne zaostrujejo situacije, je poudarila Buresova. Kako pa bodo avstrijske oblasti ravnale, če se protest ponovi, ni mogla napovedovati, saj to ni stvar prometnega ministrstva ali Asfinaga.

Avstrija se je za omejitev tovornega prometa skozi Karavanke v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi analize tveganj. Omejitev velja za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, in sicer od 22. ure v petek do 15. ure v soboto, in sicer do 3. septembra. V Sloveniji prepoved vožnje teh tovornih vozil velja od sobote ob 8. uri.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se

Komentarji

Prikaži: starejši prej
3 komentarji
neznan

Klobasa: predor Karavanke je enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan
----------------------------------

Prav tako pa je nevaren Klobasa. Je pač človek z malo manj pameti in z nezrelim obnašanjem.
Obnaša se kot v vaški gostilni.
Takšni funkcionarji nimajo kaj delati na državnem nivoju.
Sramota.

12. avgust 2011, ob 08:06:36
Neznan

Obstajale so govorice, da se Balkan začne na Karavankah in očitno to drži. Varnost (in človek) je na Balkanu pač nizko postavljena vrednota. Bolj pomembni so zasebni interesi posameznikov, ki imajo to prednost, da živijo v Balkanski državi, ter da upravljajo večtonske stroje, ki lahko protiustavno ovirajo ostale udeležence v prometu. Zakaj imamo politke, ki zgolj ščitijo interes posameznih kapitalskih družb, in ne ostalo večino državljanov. Pri prisegi, ko so postali ministri, so namreč prisegli, da bodo služili ljudstvu.

Daleč je Evropa, še vedno smo Balkan in očitno bomo takšni tudi ostali (Evropa tretje hitrosti).

12. avgust 2011, ob 07:31:33
zmajček49

Bravo Klobasa.

11. avgust 2011, ob 23:26:29
3 komentarji
Stran: <|1|>
Prikaži: starejši prej
nova
mobilna
aplikacija
stara aplikacija bo delovala samo še
mobilne trgovine
no