Klobasa: predor Karavanke je enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan

Buresova in Vlačič brez dogovora, a zapore ne bo. Na mizi ostaja avstrijska ponudba, Andrej Klobasa čaka še na srečanje premierjev.

Objavljeno
11. avgust 2011 17.52
Posodobljeno
11. avgust 2011 17.52
Ka. L., Delo.si
Ka. L., Delo.si

Ljubljana - V soboto zapore predora Karavanke kljub neuspešnemu pogajanju prometnih ministrov Avstrije in Slovenije ne bo, je za STA dejal prvi mož sekcije avtoprevoznikov Andrej Klobasa. Avtoprevozniki bodo namreč dali priložnost še premierju Borutu Pahorju in avstrijskemu kanclerju Wernerju Faymannu, ki se bosta srečala v torek, je dejal.

"Prometnemu ministru Patricku Vlačiču sem danes obljubil, da v soboto ne bomo naredili zapore na karavanškem predoru," je poudaril Klobasa. A danes so Avstrijci še enkrat dokazali, da si dovolijo imeti Slovenijo v podrejenem položaju, je ocenil Klobasa, ki je mnenja, da je karavanški predor enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan.

Predlog je ponižujoč, je poudaril Klobasa. "Pošiljati tovorna vozila po 200 kilometrov daljši poti in jim zato, ker plačajo še 30 evrov večjo cestnino, ponujat 42 evrov - prosim lepo, saj nismo klečeplazniki," je še poudaril prvi med slovenskimi avtoprevozniki.

Bures: ukrep prepovedi namenjen zagotavljanju varnosti kot tudi pretočnosti potniškega prometa

Prometni minister Patrick Vlačič in njegova avstrijska kolegica Doris Bures sta današnji sestanek zaključila brez preboja glede situacije v predoru Karavanke. Na mizi ostaja avstrijska ponudba, ki so jo slovenski avtoprevozniki enkrat že zavrnili.

Dogovor med ministrstvoma predvideva, da gredo lahko prevozniki iz Salzburga po kateri koli poti proti Šentilju in dobijo s strani avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga povrnjeno cestnino od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino za Karavanke. Na prevoz bi to Avstrijo v povprečju stalo okoli 42 evrov, je ocenila Buresova.

Dogovor med ministrstvoma predvideva, da gredo lahko prevozniki iz Salzburga po kateri koli poti proti Šentilju in dobijo s strani avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga povrnjeno cestnino od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino za Karavanke.

Bursova je ocenila, da bi v povprečju strošek na prevoz znašal 42 evrov, in poudarila, da je Avstrija ta ukrep predlagala povsem prostovoljno, kar kaže na skrb avstrijske strani za dejavnost prevozništva. Dodala je tudi, da so bili Avstrijci prilagodljivi in so pripravljeni sprejeti nekatere izjeme, kot na primer pri prevozu nevarnih snovi.

Avstrijska ministrica je avtoprevoznike pozvala, naj imajo razumevanje za situacijo. Navsezadnje gre tudi za njihova življenja, za njihovo varnost, je opozorila. Poudarila je, da je kot ministrica na podlagi opravljenih analiz, ki izpostavijo takšna tveganja, dolžna sprejeti ukrepe za zagotovitev varnosti v predoru, ponovno pa je spomnila tudi, da gre le za štiri konce tedna ter za le nekaj ur zapore.

"Avstrija ostaja pri odločitvi, da je prepoved dobra, da služi namenu doseganja večje prometne varnosti in zagotavljanju tekočega potniškega prometa," je poudarila ministrica. Cilj sosednje države pa bo, da se čim prej pristopi k izboljšanju tehnične opremljenosti karavanškega predora - konkretno gre za prezračevanje - kar bo zmanjšalo tveganje.

"Raje diskutiram z avtoprevozniki, kajti njihove zahteve lahko razumem, kot pa da se moram po prometni nesreči, ki se je zgodila in morebiti zahtevala smrtne žrtve, postaviti pred ljudi, ki mi bodo rekli, zakaj se nekaj zgodi komaj takrat, ko se je nesreča že zgodila," je še poudarila avstrijska ministrica.

Avstrija je sicer na današnjem sestanku zavrnila kompromisni predlog slovenske strani, za katerega je Vlačič ocenil, da bi bil lahko sprejemljiv tudi za slovenske avtoprevoznike. Predlog je bil, da se približno na eno uro naredijo posebni kamionski konvoji. A ukrep prepovedi tovornega prometa skozi predor je namenjen tako zagotavljanju varnosti kot tudi pretočnosti potniškega prometa, je opozorila Buresova.

Vlačič je kolegici predlagal, da bi do jutri vendarle še pustila odprta vrata za iskanje soglasja o kompromisnem predlogu, a je avstrijska stran to zavrnila. Vlačič bo o dogajanju obvestil še predsednika vlade Boruta Pahorja, poudaril pa je tudi, da bo treba razčistiti, kaj določa meddržavna pogodba in evropski pravni red, saj si jih Slovenija in Avstrija očitno razlagata vsaka po svoje.

Avtoprevozniki so kompromisni predlog, pri katerem vztraja avstrijska stran, enkrat že zavrnili in se v soboto zjutraj zbrali pred Karavankami, takrat so jih Avstrijci po pogovorih spustili čez predor. Šlo je za ravnanje varnostnih organov, ki so se odločili, ne zaostrujejo situacije, je poudarila Buresova. Kako pa bodo avstrijske oblasti ravnale, če se protest ponovi, ni mogla napovedovati, saj to ni stvar prometnega ministrstva ali Asfinaga.

Avstrija se je za omejitev tovornega prometa skozi Karavanke v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi analize tveganj. Omejitev velja za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, in sicer od 22. ure v petek do 15. ure v soboto, in sicer do 3. septembra. V Sloveniji prepoved vožnje teh tovornih vozil velja od sobote ob 8. uri.