Kolesarji bodo Kranjsko Goro osvajali po svoji cesti

Odsek med Hrušico in Mojstrano bo dograjen konec septembra, vendar njegov potencial še ne bo izkoriščen.

Objavljeno
20. avgust 2014 17.34
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Jesenice – Do konca prihodnjega meseca bo zgrajen še zadnji tri kilometre dolg odsek kolesarske steze med Hrušico in Mojstrano, tako da bo končno vzpostavljena varna kolesarska povezava med Jesenicami in Kranjsko Goro, s čimer se odpirajo nove priložnosti, ki pa za zdaj ostajajo le na papirju.

V Kranjski Gori, ki jo kolesarji oblegajo tako rekoč vse poletje, se veselijo dokončane kolesarske povezave, pravi župan Jure Žerjav, saj si od nje obetajo večji obisk kolesarjev, »čeprav se bodo v Kranjsko Goro pripeljali zgolj na kavo ali sok«. Kdor pozna kolesarstvo v Evropi, se sprašuje, zakaj se v Sloveniji kolesarske steze ne gradijo še naprej, denimo od Jesenic proti Bledu in Bohinju ter naprej proti Ljubljani in Zagrebu, pravi župan.

Trasa po nekdanji progi

Kolesarsko povezavo med Jesenicami in Kranjsko Goro so začeli graditi leta 2000. Precej dela je načrtovalcem steze prihranilo dejstvo, da je steza večinoma speljana po trasi nekdanje železniške proge. Zemljišča na trasi steze so bila v državni lasti, zato niso izgubljali časa s pridobivanjem soglasij lastnikov posameznih parcel, manj zahtevna so bila gradbena dela, saj je bil teren že pred tem precej utrjen, je poudaril Jure Žerjav.

Občina Kranjska Gora je pred leti sama financirala gradnjo odseka od Planice do državne meje, za 1,3 kilometra dolg odsek pa porabila le okoli 100.000 evrov. »S tem, da je tudi občina financirala gradnjo kolesarske steze, smo mehko pritiskali na državo, da je gradila tudi druge odseke,« ugotavlja Žerjav in dodaja, da imajo precej več težav s pridobivanjem soglasij načrtovalci kolesarskih stez na območjih, kjer je lastništvo zemljišč razdrobljeno, saj mora steza potekati zvezno.

Do Bohinja še ne tako kmalu

Na direkciji za ceste, ki vodi projekte gradnje kolesarski stez, so za odsek od Hrušice do Mojstrane namenili 1,4 milijona evrov, večino denarja (85 odstotkov) pa so pridobili iz evropskega sklada za regionalni razvoj.

Naročili so tudi projekt za izvedbo odseka od Bleda do Bohinjske Bele in idejni projekt za odsek od Soteske do Bohinjske Bistrice, vendar za nadaljevanje teh dveh projektov v državnem proračunu denar ni predviden niti letos niti prihodnje leto.

Na direkciji ne morejo nadaljevati aktivnosti za gradnjo kolesarske povezave, ki jo na blejskem in bohinjskem območju težko čakajo.

Kolesarska steza kolesarstvu in turizmu daje nove razsežnosti. Prek Rateč se kolesarska steza navezuje na steze v Italiji in Avstriji, s čimer imajo tudi slovenski kolesarji veliko novih priložnosti za kolesarjenje, denimo od Jesenic do Rateč, čez Italijo do Podrožce v Avstriji, od tam pa z vlakom nazaj na Jesenice.

Za Slovenske železnice (SŽ) bo gotovo izziv, da na Jesenice pripeljejo več kolesarjev iz Ljubljane in drugih krajev, pravi Žerjav.

Novi vlaki niso prilagojeni novim turističnim trendom

Potniški promet SŽ si »zelo prizadeva učinkovito slediti najnovejšim turističnim trendom, vendar smo zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in potniških garnitur precej omejeni,« je dejal Marko Tancar iz SŽ in dodal, da pred leti nabavljene nove potniške garniture Siemens nimajo posebej predvidenega prostora za prevoz koles.

Do Jesenic potniki s kolesi lahko potujejo le z mednarodnimi vlaki. Bodo pa prihodnje leto »poskušali še okrepiti naše prevozne garniture«, je dodal Tancar, konkretnejši pa ni bil.

Največ kolesarjev uporablja vlak na progi od Nove Gorice do Jesenic, pravi Tancar. Vlake so za prevoz koles prilagodili s tem, da so iz potniških kabin odstranili nekaj sedežev, prostor pa prilagodili za prevoz koles.

Zaradi vse večjega zanimanja kolesarjev in zaradi omejenih zmogljivosti na vlakih razmišljajo o uvedbi obvezne rezervacije, še pravi Tancar.

Kako se bodo na priložnosti, povezane s kolesarsko stezo, odzvali na Jesenicah, z občine do konca redakcije pojasnil nismo prejeli.