Koncesija za HE na srednji Savi obtičala na cesti v Zidani Most

Brez ceste G2 Hrastnik - Zidani Most ni koncesijske pogodbe, brez nje ni HE, brez teh ne bo zagona Zasavja.

Objavljeno
22. oktober 2013 18.04
Sava
Polona Malovrh, Trbovlje
Polona Malovrh, Trbovlje

Trbovlje - S koncesijsko pogodbo za srednjo Savo se spet zatika: tokrat zaradi 100-milijonske investicije v glavno cesto G2 Hrastnik-Zidani Most. Koncesionar HSE, Holding Slovenske elektrarne, je ni sposoben financirati, na Evropo pa pri gradnji cest v naslednji finančni perspektivi ne gre več računati. Brez prometnice padejo tudi HE na srednji Savi.
Za nov investicijski zagon Zasavja je vse manj upanja in - vse več sestankov. Neuradno so se včeraj na temo zasavske energetike Zasavci spet pogovarjali z ministroma za gospodarstvo in za infrastrukturo Stankom Stepišnikom in Samom Omerzelom.

Omerzela je v ponedeljek v državnem zboru o nakopičenih težavah energetike pobaral tudi Matjaž Han, poslanec SD iz Radeč in izvedel, da se je koncesijska pogodba za gradnjo srednjesavskih HE tokrat zataknila pri cesti Hrastnik-Zidani Most. Država zanjo oziroma posredno za načrtovano hidroenergetsko verigo, ocenjeno na 1,3 milijarde evrov, obupno išče kompromisne rešitve in pomoč predvsem zunaj svojega proračuna in proračuna HSE. A pri tem je precej nerodna, saj denar za prometnico, ki naj bi Zasavje odprla Posavju in prek Celja avtocestni povezavi, pričakuje tudi od zasavskih občin.

Prav Trbovljam, Hrastniku in Radečam pa je država zaradi razvojnih težav in visoke brezposelnosti, ki je že pred časom presegla prag 17 odstotkov, v okviru posebnih ukrepov v naslednjih petih letih obljubila 30-milijonsko pomoč. Miran Jerič, hrastniški župan, se je pomenljivo nasmehnil, ko smo ga pobarali, ali bi Hrastničani lahko zagotovili denar za glavno cesto po scenariju ministra Omerzela.

»Občina ima 4,9 milijona evrov primerne porabe. Razliko do 12 milijonov predstavljajo namenska sredstva za evropske projekte. Kako nam lahko ostane dovolj primerne porabe za razvojne projekte? Poleg tega gre pri gradnji G2 za odpravo ozkega grla na državni cestni mreži, kar je mogoče šteti kot navezavo na vseevropsko prometno omrežje (TEN-T EA). Slovenija bi morala ta projekt Evropi tako tudi predstaviti. Kajti če to ni ozko grlo, ne vem, kje v Sloveniji ga imajo? Projekt G2 ni vezan le na energetiko, ampak na razvoj Zasavja,« se je odzval Jerič. Čudi ga, da investicija v G2, ki jo je država imenovala za eno nosilnih v obdobju 2014-2020, to naenkrat ni več. Tudi Han je mnenja, da mora država najti »most« do evropskih sredstev za omenjeno prometnico: »Občine z 18-odstotno stopnjo brezposelnosti ne morejo pomagati graditi tako zahtevne investicije.«

V zvezi z verigo HE na srednji Savi se očitno premika le na področju kadrovanja. Skupščina družbe SRESA, Srednjesavske elektrarne, ima tri nove člane nadzornega sveta: namesto Janija Žlaka iz TET in Marjane Molan ter Marka Štrigla so vanj na predlog HSE imenovali prvega moža HSE Blaža Košoroka, Jano Pogačnik (tudi HSE) in energetskega koordinatorja Karla Vukoviča iz odbora za razvoj energetike v Zasavju.