Križarke spet v Benetke, korist tudi za Koper

Po Benetkah se ravna izplen turističnih križark v Kopru – letos manj, prihodnje leto bo več potnikov.

Objavljeno
16. januar 2015 17.00
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Benetke, Koper – Višje sodišče dežele Veneto je odpravilo prepoved plutja velikih potniških križark v laguni mimo Markovega trga v Benetke, ki je začela veljati prvega januarja. Toda križarke so za letos že razporejene na druge cilje. V Benetkah ocenjujejo, da bo prišlo do 300.000 manj potnikov. Manj velikih ladij bo zato tudi v Kopru.

Predsednik Venezia Terminal Passeggeri Sandro Trevisanato je ob odločitvi višjega sodišča dežele Veneto izrazil zadovoljstvo, vendar tudi zaskrbljenost: »Letos bomo na račun te prepovedi beležil v Benetkah 200.000 do 300.000 potnikov manj. Lani jih je s križarkami Benetke obiskalo več kot 1,8 milijona.«

Luška kapitanija je prepovedala vplutje ladjam z več kot 96.000 bruto registrskimi tonami, kar v praksi pomeni, da ladje daljše od približno 280 metrov in z več kot 2700 potniki ne bi smele pluti v Benetke. Odločitev sodišča deželo Veneto ne more popraviti škode, ki se bo zgodila letos, saj ladjarji načrtujejo itinerarij svojih potovanj za dve leti vnaprej.

To pomeni, da letos zagotovo ne bo velikih križark v Benetke in da se tudi leta 2016 ne bodo vrnile vse tiste, ki so prihajale prejšnja leta. Ker vsak gost s križark v Benetkah zapravi vsaj sto evrov, bo takšno zmanjšanje obiska pomenilo najmanj 30 milijonov evrov manj prihodkov.

Napake v postopku

Sodišče je prepoved plutja velikih križark odpravilo, ker je bil postopek sprejetja te prepovedi napačen. Luška kapitanija ni predhodno ovrednotila posledic, ki bi nastale pri javnih in zasebnih družbah ali organizacijah v povezavi z ukrepom. Ugotovilo je tudi, da bi takšno prepoved plovne poti lahko uveljavila šele potem, ko bi zagotovila alternativno pot do beneškega pristanišča.

Alternativna pot je kanal Contorta, za poglobitev katerega bi morali nameniti 40 milijonov evrov, za odlaganje blata pa še 100 milijonov evrov. Presoja vplivov na okolje za ta projekt bo nared v marcu, vprašanje pa je, ali bodo dela uspeli opraviti v letu 2016, kot so sprva načrtovali.

V Kopru odvisni od Benetk

Bojan Babič, ki vodi potniški terminal v Luki Koper, je pojasnil, da so lani v Kopru pričakovali 53 ladij, prišlo jih je 45 (in 59.000 potnikov). Dobili so osem odpovedi ladij, največ na račun prepovedi uvoza velikih ladij v Benetke. »Letos načrtujemo za petino prihodov ladij več, torej 54 ladij, vendar bodo nekoliko manjše in bo zato kljub temu prišlo predvidoma enako število potnikov kot lani - 59.000.

V letu 2016 pričakujemo večje število ladij in potnikov, vendar o tem še ne moremo govoriti z gotovostjo. Če pa bi se prihodnje leto vrnile vse velike potniške ladje v Benetke, bi lahko pričakovali dodatnih 15.000 do 20.000 več potnikov. To pomeni, da je odločitev o tem, kaj se dogaja z industrijo križarjenj tudi za Koper nadvse pomembna. Lani smo prejeli študijo, ki je ocenila, da vsak gost s križarke v Kopru v povprečju porabi 78 evrov, vsak član posadke pa 23 evrov,« je povedal Bojan Babič, ki še ni povsem prepričan, kaj se bo dogajalo z velikimi križarkami v letu 2016, saj premeščanje njihovih programov potovanj ni tako enostavno.

O tem naj bi zvedeli več informacij marca na največjem sejmu industrije križarjenj v Miamiju na Floridi. So pa v Luki Koper še zmeraj odločeni, da bodo že konec tega leta začeli graditi stavbo potniškega terminala, ki ga potrebuje urejeno potniško pristanišče.