Lafarge Cement z vsemi topovi nad karikaturista Ovnika

Zaplet med trboveljskim karikaturistom Jožetom Ovnikom in Lafarge Cementom se utegne končati pred sodiščem.

Objavljeno
26. junij 2014 20.40
Polona Malovrh, Trbovlje
Polona Malovrh, Trbovlje

Trbovlje - Zaplet med trboveljskim karikaturistom Jožetom Ovnikom in Lafarge Cementom se utegne končati pred sodiščem - toda ne zaradi Ovnikovega junijskega zapisa na Facebooku »Lafargenocid«, ki so ga v LC ocenili za žaljivega in ki ga je Ovnik v torek umaknil, temveč zaradi drugega, ki datira v december 2013. Tuda ta Lafarge povezuje z genocidom.

Odhajajoči direktor trboveljskega Lafarge Cementa (LC) Haimo Primas bo proti Jožetu Ovniku, mu je sporočil danes, sprožil pravni postopek zaradi, ker da je na svojem Facebook profilu z deli Lafargevega logotipa in njihove blagovne znamke »trivializiral dejanja nacističnega režima«. Primas trdi, da je Ovnik pri spornem zapisu »Lafargenocid« vztrajal kljub večkratnim pozivom LC, da ga odstrani.

Jože Ovnik trdi nasprotno: »Logotip je na mojem profilu od 8. decembra 2013. Doslej me ni nihče pozval, naj ga umaknem.« Če bi ga, nima zadržkov pred umikom, pravi.

Ovnik je v torek, kot rečeno, en logotip na zahtevo LC že umaknil. Tudi v tistem je ime Lafargea uporabil v konteksu z genocidom. Primas obžaluje, da Ovnik umetniški status, kakor je argumentiral svojo odločitev za pregon, »zlorablja z omalovaževanjem zločinov nacističnega režima s primerjavo z industrijsko dejavnostjo, ki ima veljavno dovoljenje«. Ovnik pa, nasprotno, obžaluje, da je tuj kapital v Sloveniji prav s pomočjo okoljskega dovoljenja republiške agencije za okolje dobil tako mogočna krila: »Tuj kapital ima v naši državi očitno več veljave kot mi, njeni prebivalci. Počutim se preganjan kot kanadski indijanec. Svoje okolje želim braniti pred onesnaženjem, ker tu živim.«

Kdaj in kolikokrat je torej LC v resnici pozval Jožeta Ovnika, naj umakne sporni logotip iz decembra 2013, smo vprašali Andreja Sopotnika, vodjo marketinga v LC in izvedeli, da se je to dogajalo danes: »V izogib drugačnemu razumevanju smo gospoda Ovnika danes ponovno pozivali k odstranitvi vseh vsebin z njegovih spletnih platform, ki z uporabljenimi deli našega logotipa in blagovne znamke trivializirajo dejanja nacističnega režima. Ne gre zgolj za en primer, kjer je šel gospod Ovnik predaleč, saj tudi nekatere pretekle objave nosijo popolnoma enako sporočilnost kot zadnja.«