Le eden od ponudnikov bi občini dobavil vse avtobuse

Do izteka roka je na mariborsko občino prispelo pet ponudb za nakup avtobusov, lokalni proizvajalec Tam-Durabus je ni oddal.

Objavljeno
10. september 2015 16.18
tre*AVTOBUS
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor

Maribor - Na javno naročilo mestne občine za nakup skupaj enajstih manjših oziroma srednje velikih avtobusov z nizkimi emisijami se je odzvalo pet ponudnikov. A le eden od teh je oddal ponudbo za dobavo vseh avtobusov, preostali se potegujejo za posamezne sklope vozil.

Javno naročilo za nakup avtobusov z nizkimi emisijami vključuje tri sklope glede na dolžino vozil (od 7,5 metra do največ 11 metrov), rok za oddajo ponudb pa je potekel včeraj, ko so jih na sedežu mariborske občine tudi odprli. Za vse tri sklope oziroma vseh enajst avtobusov je ponudbo oddala le družba za trgovino in storitve Dualis iz Maribora, in sicer v skupni vrednosti blizu 2,5 milijona evrov. Za primerjavo, na občini so okvirno vrednost nakupa teh avtobusov ocenili na dobrih 1,8 milijona.

Med preostalimi ponudniki so Autocommerce iz Ljubljane, MAN Truck & Bus Slovenija ter Scania Slovenija, ki se vsi potegujejo za sklop s štirimi avtobusi, vrednost njihovih ponudb pa se giba nekaj nad milijonom evrov. Hrvaško podjetje Presečki grupa iz Krapine pa je oddalo ponudbo za sklop s petimi avtobusi, vredno nekaj manj kot 790 tisočakov.

Ali so s takšnim odzivom na javno naročilo na občini zadovoljni in kakšne tipe avtobusov so pravzaprav ponudila omenjena podjetja, včeraj nismo dobili pojasnila. Več podrobnosti bo namreč znanih šele po tem, ko bo občinska komisija preučila prispele ponudbe. Pri vrednotenju teh bo sicer glavno merilo ocena stroškov v življenjski dobi avtobusa, izhaja iz razpisne dokumentacije. »Pri izračunu ocene stroškov v življenjski dobi vozila se upoštevajo nabavna cena vozila, vključno z davkom na dodano vrednost, stroški energentov v življenjski dobi vozila in zunanji okoljski stroški,« so zapisali.

Kdaj naj bi na mariborski občini sprejeli odločitev o prispelih ponudbah, včeraj pravtako še ni bilo jasno. Je pa znano, da nameravajo z ekonomsko najugodnejšim ponudnikom skleniti pogodbo pod dvema razveznima pogojema: da jim izroči ustrezno finančno zavarovanje za dobro izvedbo posla, in da bo naložba sofinancirana iz eko sklada. Na občini namreč računajo na en milijon evrov iz tega sklada.

V Tam-Durabusu razočarani

Za občinski avtobusni posel je bil zagret tudi Tam-Durabus, ki je po zagonu proizvodnje v letu 2013 sprva izdeloval letališke in turistične avtobuse, ta čas pa razvija novo linijo nizkopodnih električnih mestnih avtobusov. Vendar so v tem podjetju že pred časom opozorili, da je rok dobave, ki sedaj znaša 150 dni od podpisa pogodbe, prekratek. »Zato bo najverjetneje povzročil, da bodo ponudniki oddali prijave zgolj za posamezne sklope naročila,« so menili v Tam-Durabusu.

To predvidevanje se je zdaj izkazalo za bolj ali manj točno, Tam-Durabus pa sam ni oddal ponudbe ne za celoto ne za katerega od posamičnih sklopov vozil. A razlog ne tiči samo v roku dobave.

»Kljub številnim pozivom naročniku, da spremeni razpisno dokumentacijo tako, da bomo imeli možnost oddati svojo ponudbo, ostajajo pogoji nespremenjeni v tem, da kot novi lokalni proizvajalec avtobusov ne izpolnjujemo enega izmed pogojev glede preteklih referenc, namreč da smo v zadnjih treh letih za končnega naročnika izdelali najmanj pet avtobusov za mestni avtobusni promet z nizkimi emisijami,« so sporočili iz Tam-Durabusa.

»Nad nastalo situacijo smo v podjetju Tam-Durabus izredno razočarani,« so se odzvali. Prepričani so, da je zahteva po predložitvi omenjene reference izključno za izdelavo in prodajo mestnih avtobusov preveč izključujoč pogoj, saj tehnične sposobnosti ponudnika ni mogoče presojati zgolj na takšen način, »česar bi se predstavniki Mestne občine Maribor morali zavedati in določiti primernejše kriterije.«