Ljutomer – Zaradi zamenjave članov komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja se je županja Olga Karba skupaj z razrešenimi odločila sklep občinskega sveta izpodbijati v upravnem sporu. Prepričana je, da so svetniki člane komisije zamenjali brez argumentov in pravne podlage. Pravnik Erik Kerševan ocenjuje, da je zelo malo možnosti, da bodo sodni postopek sploh začeli.
Zaplet v ljutomerski občinski komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja sega v leto 2011, ko je skupina petnajstih svetnikov na županjo Olgo Karba in podžupana Janeza Venclja naslovila dopis, s katerim so predlagali razrešitev člana in predsednika komisije Venclja. Razlog za dopis je bilo njegovo imenovanje na mesto podžupana občine.
Po dolgem obdobju pravnih izpopolnjevanj predlogov predlagateljev – županja Olga Karba je nepopolne predloge namreč sproti zavračala – je konec februarja lani občinsko vložišče prejelo predlog skupine svetnikov za razrešitev vseh članov komisije in imenovanje novih. Zaradi ponovnih proceduralnih zapletov so člani komisije omenjeni predlog obravnavali šele čez pet mesecev, občinski svetniki pa so predlog za razrešitev predsednika in treh članov komisije prvič obravnavali novembra lani.
Tožbe Olge Karba
»V preteklih dveh letih je v številnih primerih, tudi teh okrog razreševanja članov omenjene komisije, prihajalo do predlogov, ki bi povzročili nezakonito stanje, če bi jih občinski svet sprejel,« pravi ljutomerska županja Olga Karba in dodaja, da »trditve o nezakonitosti ne izrekam nepremišljeno in ne opletam s temi izrazi kot s priročnimi pomagali za dialog z lokalnimi politiki«.
Občinski svetnik Tihomir Babič, ki je tožbo razrešenih pričakoval, »ne pa tudi tožbe županje, ki naj bi združevala in ne razdruževala«, je za Delo povedal, da se toženi svetniki še niso posvetovali, ali se bodo pravno zagovarjali sami ali bodo za to najeli odvetnika. Dejal je še, da so prejšnjo komisijo razrešili zato, ker je dajala predloge, ki niso dobivali večinske podpore na občinskem svetu, kar je pripeljalo do tega, da občina po več mesecev ni imela svojih predstavnikov v svetih zavodov in javnih službah. Tako stanje je bilo slabo.
Malo možnosti
Pri razrešitvi člana delovnega telesa občine, v tem primeru komisije, po Kerševanovem mnenju ne gre za odločitev o pravici določene osebe, »saj to ni upravni akt, ki bi se lahko glede na obstoječo sodno prakso sploh sodno izpodbijal. Tudi novejša praksa vrhovnega sodišča in upravnega sodišča sledi temu stališču«. Pravi še, da župan v primeru izdaje nezakonitega akta sicer lahko vloži tudi tožbo v upravnem sporu proti takemu aktu, »vendar je tako ravnanje izjemno«.
Poleg tega, pravi Kerševan, je s tožbo župana v upravnem sporu mogoče izpodbijati le tiste akte, ki posegajo v pravni položaj posameznika oziroma občine in zoper katere je sodna presoja sploh mogoča: »Zato mi ni jasno, zakaj se je županja sploh odločila za tak korak.«