Zaradi rezervirane cestne trase (leta 2008 so sprejeli DPN) domačini ne vedo, kaj naj naredijo s svojim premoženjem. Hiš se ne izplača obnavljati, ne morejo jih prodati, novih pa si tudi ne morejo kar kupiti. Na pobudo piranskega župana in državnega sekretarja Gašpar Gašpar Mišiča je včeraj prizadete krajane obiskal predsednik uprave Darsa Matjaž Knez. Povedal je, da bo Dars začel maja z izbiro cenilcev zemljišč, in da ga bodo predvidoma julija izbrali, potem pa naj bi potreboval približno pol leta za cenitve nepremičnin, kar bo podlaga za odkup zemljišč in hiš. Po včerajšnjih zagotovilih naj bi še letos namenili za odkupe 1,4 milijona evrov (za dve hiši in eno šestino zemljišč), večino odkupov naj bi opravili v letu 2014 (za sedem milijonov evrov), nekaj pa še v letu 2015. Skupaj je (po ocenah) za odkupe predvidenih 10,5 milijona evrov.
Dolga je pot do obalne hitre ceste
Gašpar Gašpar Mišič je včeraj v Luciji izjavil: "Potrudil se bom, da se bo projekt uresničeval tako, kot smo se dogovorili. Prednost bomo dali lastnikom hiš, da bodo lahko kupili zemljišča in gradili nove hiše, za kar je potrebnega nekaj časa. Gradnja te ceste se nerazumno dolgo umešča v prostor, čeprav je državnega pomena."
Matjaž Knez je povedal, da bi po terminskem planu vse projekte in gradbeno dovoljenje morali dobiti leta 2015, ko naj bi z gradnjo začeli. Gre pa za tehnično težak odsek, saj naj bi na približno 4 kilometrih razdalje imeli predor in daljši viadukt. Za njeno gradnjo bi potrebovali 150 milijonov evrov. Denarja za zdaj še ni, so pa viri zanj zagotovljeni, je zatrdil Matjaž Knez.
Ali je cesta do Lucije dovolj premišljena?
Včeraj o smiselnosti gradnje tega odseka ceste sicer niso govorili. Šele pred nedavnim pa so v piranski občini zvedeli, da bodo pri gradnji ceste zgradili večji viadukt od predora na lucijski strani do novega velikega krožišča v Luciji. Do zastoja pri dokupih nepremičnin je prišlo sredi leta 2011 (prej so odkupili tri odstotke zemljišč), ko je projektant nenadoma ugotovil, da nekatera projektna in tehnična izhodišča niso v skladu z veljavnimi predpisi. Nadaljevanje odkupov bo smiselno šele po dokončni uskladitvi in potrditvi vseh spremenjenih tehničnih rešitev, so tedaj razlagali na Darsu. Zdaj tehnična neskladja nenadoma niso več ovira. Je pa vse več glasov, da bi bilo pred to cesto, ki bo uničila kar precej nepremičnin v Luciji bolj smiselno prej urediti hitro cesto Bertoki - Šmarje - Dragonja in na ta način preusmeriti večji del tranzita za Istro mimo najbolj urbaniziranega dela slovenske Istre. Obalna hitra cesta se bo namreč ustavila v Luciji, saj je skozi krajinski park Sečoveljske soline ne bodo mogli speljati in zato ta ne bo nikoli v celoti povezala tranzitnega prometa iz Istre.