Malo upanja za lokalne vinjete in cesto v Istro

Regionalne vinjete bi uvedli po vsej Sloveniji, a na Darsu imajo pomisleke - Od te odločitev je odvisen nadaljnji režim na cesti ob morju

Objavljeno
17. september 2015 18.58
*suligoj*Obalna cesta - zastoji
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper, Izola - Predor Markovec je poslabšal razmere na cesti proti Hrvaški. Še posebej ob koncu tedna. Tako ugotavljajo vozniki v Istri, ki se na račun predora sicer za kakšno minuto hitreje pripeljejo med Izolo in Koprom, a to pridobitev izničijo zastoji na drugih cestnih odsekih. Zato sta župana (izolski) Igor Kolenc in (koprski) Boris Popovič ponovno prosila infrastrukturnega ministra za sestanek.

Župana dveh občin sta ministrstvu za infrastrukturo že julija predlagala uvedbo lokalnih vinjet in potrditev nove trase gradnje obalne ceste proti hrvaški Istri. Odgovor sta pričakovala do 15. septembra, vendar ga nista dočakala. In ker so telefoni na infrastrukturnem ministrstvu tudi 16. septembra zvonili v prazno, sta župana v sredo še zadnjič poslala dopis s prošnjo za čim prejšnje srečanje. "Ministru Gašperšiču bi župana rada končno predstavila vsebino predloga o lokalnih vinjetah, z upanjem, da jima ne bo zgolj prisluhnil, ampak ju bo tudi poslušal, razumel in ukrepal," so zapisali iz službe za odnose z javnostmi koprskega župana. Kolenc in Popovič sta prepričana, da bi z uvedbo lokalnih vinjet (s predlagano ceno 18 evrov) rešili vrsto nevšečnosti. Predvsem bi to vinjeto lahko kupovali vsi tisti, ki potujejo med Italijo in hrvaško Istro po lokalnih cestah na Primorskem. Podobne lokalne vinjete bi lahko uvedli tudi za ljubljansko ali mariborsko obvoznico, za odsek med Karavankami, Jesenicami in Bledom, med Mariborom in Šentiljem, od meje proti Zagrebu in Čatežu, na Goriškem... Po ocenah, ki jih imajo v Kopru, bi s pomočjo lokalnih vinjet v Darsovo blagajno kapnilo več denarja, razbremenili bi lokalne ceste, domačinom omogočili mobilnost in v Slovenijo zvabili tiste, ki se jim zdijo veljavne vinjete v Sloveniji predrage.

Predlagali tudi drugo traso ceste v Istro

Hkrati z lokalnimi vinjetami so trije župani (še piranski) predlagali, da bi ministrstvo čim prej ustavilo postopke za gradnjo dveh cest proti hrvaški Istri (Jagodje - Lucija in Koper - Šmarje - Dragonja) in namesto teh dveh zgradili eno samo (vmesno), ki bi šla od izolske obvoznice skozi predor pod Šaredom in bi prišla nekje v sredini doline Drnice, kjer bi se z manjšim viaduktom pridružila cesti do Dragonje. Na ta način bi hitro cesto pripeljali do hrvaške meje z enim samim predorom in eno samo cesto, sicer bi morali zgraditi štiri predore in dve cesti, ena od teh bi se ustavila v Luciji. S takšno rešitvijo bi prišli najhitreje do rezultata in bi verjetno privarčevali vsaj 200 ali še več milijonov evrov.

Posledica sedanjega predora je, da so cestni zamaški ob koncu tedna med Izolo, Strunjanom, Lucijo in Sečovljami daljši, promet na cesti ob morju je resda za več kot dve tretjini redkejši, toda načrtovanega urejanja obalnega pasu se občini ne moreta lotiti. "Če bi država uvedla lokalno vinjeto, potem bi v celoti zaprli cesto ob morju, v nasportnem primeru pa bi se odločili le za delno zaporo in uvedbo izmenjajočega enosmernega prometa po tej cesti. Odločitev bosta sprejela takoj, ko bosta prejela jasen odgovor države," je včeraj pojasnila Kristina Zelić, svetovalka župana Igorja Kolenca.

Ministrstvo zahteva poglobljeno študijo

Z ministrstva za infrastruklturo so nam odgovorili, da bo ministrstvo glede spremembe trase hitre ceste Koper - Dragonja odgovorilo v najkrajšem možnem času. V zvezi z lokalnimi vinjetami pa je ministrstvo prosilo Dars, da prouči predlog. Dars mu je avgusta odgovoril, da obstajajo tako vsebinski kot pravni pomisleki v zvezi z uvedbo regionalnih vinjet. Dogovorili so se, da bo Dars naročil poglobljeno študijo, ki bo pokazala pozitivne in negativne učinke uvedbe takih vinjet. Kdaj bodo znani rezultati študije, pa še ni jasno.