Maribor bo dobil polnilno postajo za »čisto« gorivo CNG

Naložba bo financirana iz naslova najemnin za infrastrukturne objekte, ki jih Energetika Maribor plačuje občini.

Objavljeno
03. december 2013 16.22
tre_maribor
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor

Maribor - Na Teznem se bo kmalu začela gradnja prve polnilne postaje s stisnjenim zemeljskim plinom (CNG) v Štajerski regiji. Občinska naložba je vredna blizu 600.000 evrov, s črpalko, ki bo osnova za uvedbo tega »čistega« goriva v javni potniški promet, pa bo upravljala Energetika Maribor.

Avtomobilov na CNG v Mariboru ta čas pravzaprav ni, saj je prva najbližja polnilna postaja v Avstriji, nedaleč od Lipnice. »Primarno je, da imaš zgrajeno infrastrukturo,« je povedal direktor javnega podjetja Energetika Maribor Alan Perc, ki računa, da se bo vozni park »zagotovo formiral v roku leta ali dveh«, saj so doslej podpisali že okrog 150 pisem o nameri.

Mestna občina Maribor (MOM) in njeno podjetje Energetika sta nedavno uspešno zaključila razpis za gradnjo polnilne postaje za CNG in z izbranim izvajalcem, družbo Mollier iz Celja, tudi že sklenila pogodbo. Tako so včeraj na Zagrebški cesti (nasproti Nigradove zgradbe) položili temeljni kamen za bodočo polnilno postajo, ki naj bi jo Mollier zgradil v petih mesecih. Vrednost del je ocenjena na 588 tisoč evrov, naložba pa bo financirana iz najemnin za infrastrukturne objekte, ki jih Energetika plačuje MOM.

»Ne prejudiciramo, kakšne avtobuse bomo kupili«

Perc je posebej izpostavil okoljsko noto projekta, saj stisnjen zemeljski plin ne povzroča trdnih delcev PM 10, problematičnih za zdravje ljudi, pravtako je pomemben tudi ekonomski vidik; vožnja z avtomobili na to gorivo je do 50 odstotkov cenejša, je pojasnil Perc. Zato so po njegovih besedah v podjetjih, ki razpolagajo z večjimi voznimi parki, zainteresirani za nakup avtomobilov na CNG. V Energetiki računajo predvsem na mestnega avtobusnega prevoznika Marprom, druga javna podjetja, Pošto Slovenije, Varnost Maribor, taksiste itd.

Vodja občinskega urada za komunalo, promet in prostor Vili Eisenhut je na včerajšnji položitvi temeljnega kamna za CNG postajo dejal, da s tem »ne prejudiciramo, kakšne avtobuse bomo kupili.« Mestni svet je sicer v ponedeljek potrdil dokument identifikacije investicijskega projekta (DIIP) za nakup 16 avtobusov z nizkimi emisijami; v razpisu, ki ga bodo objavili drugo leto, medna ne nameravajo dati prednosti nobenemu od energentov, a vsaj del novih avtobusov naj bi vozil na CNG.

Mariborska polnilna postaja CNG bo imela tri polnilna mesta; kot je povedal vodja projekta Miran Rožman, polnjenje za avtobuse in tovorna vozila traja od 5 do 8 minut, za osebne avtomobile pa toliko kot na običajnih črpalkah. Na CNG črpalni postaji na Teznem bo uporabnikom sprva nekdo pomagal pri polnjenju, kasneje pa naj bi delovala brez osebja.