Maribor: Veolia občini preprečila uporabo imena Certus

V Veolii pravijo, da je Certus del zgodovine skupine Veolia Transport. Občina: Zaščito bomo izpodbijali po sodni poti.

Objavljeno
20. junij 2011 20.23
Urban Červek, Miha Rubin, Maribor
Urban Červek, Miha Rubin, Maribor
Maribor – Med avtobusnim prevoznikom v Mariboru, podjetjem Veolia Transport Štajerska, in Mestno občino Maribor (MOM) je prišlo do novega zapleta, potem ko se je občina odločila prevzeti organizacijo potniškega prometa. Veolia, ki bo čez dober mesec dni ostala brez koncesije, je namreč občini z ustanovitvijo novega podjetja Certus Transport preprečila napovedano ustanovitev zavoda z imenom Certus.

Medtem so mariborski mestni svetniki na korespondenčni seji potrdili spremembo akta o ustanovitvi javnega gospodarskega zavoda, ki se bo imenoval MARPROM.

»Ime Certus je kot blagovna znamka del zgodovine skupine podjetij Veolia Transport, saj smo podjetje Certus kupili, sama blagovna znamka pa se v določeni komunikaciji uporablja tudi še danes. Odločili smo se, da blagovno znamko Certus zaščitimo, o čemer smo obvestili tako MOM, kot tudi sodišče,« so sporočili iz Veolie Transport. Podjetje Certus Transport so v Ljubljani registrirali 31. maja in s tem le za nekaj ur prehiteli namero MOM, da ustanovi javni gospodarski zavod Certus Maribor. MOM je bila zato prisiljena ustanoviti zavod MARPROM, zaščito imena Certus pa nameravajo izpodbijati po sodni poti.

Koliko zaposlenih bodo prevzeli, na MOM še ne vedo

Čeprav se Veolii koncesija za izvajane avtobusnega prometa v Mariboru izteče že čez dober mesec dni, MOM s starim koncesionarjem še vedno ni dosegla dogovora okrog prevzema zaposlenih in vozil. Šele pred dnevi so se vendarle začeli sestanki, na katerih bi se dogovorili o podrobnostih, toda mesec je zelo malo časa za takšno nalogo. »Prevzem mestnega avtobusnega prometa se bo izvajal po skupinah strokovnih delavcev (kadri, tehnika, informacijska tehnologija). Delovni sestanki že potekajo,« so sporočili z MOM. Na vprašanje, koliko zaposlenih Veolie bodo prevzeli v okviru novega zavoda (k temu jih zavezuje koncesijska pogodba), pa so pred dnevi odgovorili: »O točnem številu prevzetih delavcev še ne moremo odgovoriti, ker se še nismo dokončno dogovorili.«

Javnosti prav tako še ni znano, kje bo po 31. juliju parkiranih več kot 40 mestnih avtobusov, kdo jih bo servisiral itd. Na vprašanje, kje bo imel novi zavod, ki je v postopku registracije, svoje poslovne prostore, garaže in servisne delavnice, pa so z MOM odgovorili: »Imamo nekaj ponudb za garaže in servisni del, vendar smo še v fazi razgovorov, zato ne moremo povedati, kje ti prostori bodo, so pa vsi na območju mesta Maribor.«

Avtobusni promet bo 
za občino očitno dražji

Verjetno bo MOM v prihodnje za izvajanje linijskega prometa namenila precej več denarja iz občinske blagajne kot do zdaj. V Veolii so stroške delovanja mestnega prometa v Mariboru ocenili na okrog pet milijonov evrov na leto. Točnih podatkov nam niso posredovali, ker da tega ne smejo storiti brez dovoljenja občine, v županovem kabinetu pa so nam na vprašanja glede stroškov dejali, da odgovorov ne morejo posredovati, saj gre za poslovne zadeve podjetja Veolia. A kot smo neuradno izvedeli, je MOM tista, ki ne dovoli razkritja teh podatkov.

So pa na MOM za Delo pojasnili, da je Veolia lani dobila 1,2 milijona evrov subvencije ali nadomestila iz občinskega proračuna, njeni prihodki od prodaje vozovnic pa so bili po naših informacijah blizu 2,5 milijona. Upoštevaje oceno stroškov in prihodkov javnega potniškega prevoza (JPP), izdelano za načrtovani novi mestni zavod, namerava torej MOM svojemu zavodu nameniti dvakrat višjo subvencijo, pričakuje pa praktično enake prihodke od vozovnic, čeprav jih načrtujejo občutno poceniti. Račun bi se izšel le, če se bo v kratkem bistveno povečalo število potnikov, ki pa se zadnja leta vztrajno manjša.