Mariborska občina za 1,8 milijona kupuje enajst avtobusov

Nakup novih avtobusov za mestni promet v Mariboru je odvisen tudi od sofinanciranja iz ekosklada v višini milijona evrov.

Objavljeno
26. avgust 2015 17.53
Pogled na Stari most, Koroški most in Lent, Maribor, 17.4.2013
Miha Rubin
Miha Rubin
Maribor – Ponudbe na 1,8 milijona evrov vredno javno naročilo, ki ga je mariborska občina objavila za nakup enajstih novih avtobusov z nizkimi emisijami, v občinski upravi pričakujejo do 10. septembra. Čeprav je občina rok za dobavo že dvakrat spremenila in je zdaj 150 dni od podpisa pogodbe, je za nekatere zainteresirane proizvajalce še vedno problematičen.

Razpis za nove avtobuse, s katerimi namerava mestni prevoznik Marprom posodobiti svoj vozni park, je Mestna občina Maribor (MOM) objavila junija, pozneje pa je podaljšala rok za oddajo ponudb. Ker je v razpisni dokumentaciji nakup avtobusov razdeljen v tri sklope glede na dolžino vozil (od 7,5 metra do največ 11 metrov), MOM očitno kupuje manjše oziroma srednje velike avtobuse, ki bi jih Marprom uporabil za optimizacijo mestnega potniškega prometa. »Na progah, ki so srednje obremenjene in na njih vozijo veliki avtobusi, je predvidena zamenjava z manjšimi vozili,« je povedal Boštjan Zagorac iz Marproma.

Za elektriko 5 dodatnih točk

Na vprašanje, kdaj je mogoče pričakovati, da bo pogodba sklenjena, z MOM niso konkretno odgovorili; sporočili so le, da se bo to zgodilo po javnem naročilu in izbiri najugodnejšega ponudnika. Strokovna komisija bo izbrala ekonomsko najugodnejšega ponudnika za posamezni sklop ali za celoto, pri vrednotenju ponudb pa bo glavno merilo ocena stroškov v življenjski dobi avtobusa, je razvidno iz razpisne dokumentacije.

»Pri izračunu ocene stroškov se upoštevajo nabavna cena vozila skupaj z davkom na dodano vrednost, stroški energentov v življenjski dobi vozila in zunanji okoljski stroški,« so zapisali. Manj točk prinašata uporaba obnovljivih virov energije in emisijski razred; če bo neki proizvajalec ponudil vozila na električni pogon, mu bo to prineslo pet točk od skupaj 100 možnih, za emisijski razred euro 6 pa deset točk.

Po pojasnilih z MOM je okvirna vrednost nakupa avtobusov 1,86 milijona evrov, z izbranim ponudnikom pa bodo sklenili pogodbo pod dvema razveznima pogojema: da jim izroči ustrezno finančno zavarovanje za dobro izvedbo posla in da bo naložba sofinancirana iz ekosklada. Na MOM upajo, da bodo iz sklada dobili milijon.

Podaljševanje roka dobave

Po razpisu je skrajni rok dobave novih avtobusov 150 dni od podpisa pogodbe. Prav to pa je sprožilo nezadovoljstvo nekaterih potencialnih ponudnikov, saj je bil sprva precej kratek: v prvotni razpisni dokumentaciji je bil skrajni rok dobave že 25. november letos, nato so ga julija spremenili na 100 dni od podpisa pogodbe, pred kratkim pa so mu prišteli še petdeset dni.

Med zainteresiranimi proizvajalci za ta posel je tudi Tam-Durabus, a kot so sporočili iz podjetja, dokončne odločitve o prijavi na razpis še niso sprejeli. »Nova linija nizkopodnih električnih mestnih avtobusov, ki bodo naši tehnološko najbolj dovršeni izdelki in jih zato tudi želimo vključiti v mestni potniški promet v Mariboru, je še v fazi razvoja in testiranja. Naši električni mestni avtobusi bodo ustrezali kriterijem iz razpisa MOM za nakup 11 novih avtobusov z nizkimi emisijami. Na žalost pa so pogoji razpisa takšni, da je podjetje Tam-Durabus izključeno,« so pojasnili.

Energent ni vnaprej določen

Po njihovem mnenju je rok dobave neposrečen oziroma prekratek. »Zato bo najverjetneje povzročil, da bodo ponudniki oddali prijave zgolj za posamezne sklope naročila, kar pa verjetno ni bil naročnikov namen. Z vidika ponudnika, ki želi sodelovati v posameznem sklopu, je lahko rok dobave povsem ustrezen, saj gre v sklopu C na primer za zgolj dva avtobusa. V povsem drugačnem položaju pa smo proizvajalci avtobusov, ki želimo oddati ponudbo za celoten predmet javnega naročila, saj imamo v tem primeru enak dobavni rok, količina avtobusov pa je petkrat večja,« so izpostavili v podjetju Tam-Durabus.

Na vprašanje, ali nameravajo izbrati ponudnika za posamezne sklope ali za celotno naročilo, na MOM pravijo, da niso usmerjeni k eni od teh možnosti, temveč se bodo odločili na podlagi prejetih ponudb. Niti pogonski energent (stisnjen zemeljski plin, elektrika ...) ni vnaprej določen. »Glede goriva nimamo posebnih želja,« so sporočili iz občinskega podjetja Marprom, »razen da mora biti vozilo opremljeno z agregatom, ki zadošča normam EU in standardom euro 6.«