Marina Portorož grozi piranski občinski upravi s tožbami

Spor zaradi prostorskega načrta. Selan: Občina Piran dela vse, da bi znižala ceno naših zemljišč.

Objavljeno
25. november 2015 20.45

Portorož – »S sprejetjem nezakonitih odlokov bi se nam zgodila škoda, zato pozivamo občinske svetnike, naj ustavijo postopke in preverijo zakonitost predlaganih odlokov. Upamo, da bo prevladal razum in da nas sprejetje odlokov ne bo sililo v vlaganje tožb,« sta povedala direktor Marine Portorož Sebastjan Selan in prvi mož skupine DZS Bojan Petan.

Zaradi sporov okoli načrtovanega razvoja Marine Portorož ter napetih odnosov med piransko občinsko upravo in podjetjem iz Petanove skupine DZS je vodstvo skupine v tednu dni pridobilo mnenja profesorja Rajka Pirnata in odvetnikov – Stojana Zdolška in Bogomirja Horvata – nekdanjega predsednika koprskega sodišča. Z njimi poskušajo prepričati svetnike, da na današnji seji ne bi sprejeli treh aktov, povezanih z območjem Marine Portorož. Pravniki in vodstvo Marine ter DZS trdijo, da bi bil v primeru sprejetja predloga o zaključku priprave prostorskega načrta OPPN Lucija center občinski svet oziroma občina Piran odškodninsko odgovoren Marini Portorož, ker so samo v pripravo OPPN vložili 280.000 evrov in imeli skupaj za pol milijona evrov stroškov in škode.

Če bi občina sprejela začasne ukrepe za zavarovanje urejanja območja Parka Sonce, bi bilo to po njihovem mnenju nezakonito, ker za območje, za katerega velja zazidalni načrt, sploh ni dopustno sprejeti začasnih ukrepov. Občina po njihovem ne bi smela zlorabljati oblasti in z njo izboljšati svojih pogajalskih izhodišč za nakup nepremičnine. Marina je namreč ponudila občini odkup 13.000 kvadratnih metrov zemljišč po ceni 3,2 milijona evrov, občina sprejema le osemkrat nižjo ceno, kar utemeljuje z dejstvom, da gre za parkovne površine. Zanje pa Marina trdi, da so zazidljive, saj bi na tem zemljišču po veljavnem prostorskem načrtu lahko gradili stadion in parkirišče. »Sredi januarja nam bo občina morala vrniti zemljišče in pogodba določa, da nam ga vrne v prvotnem stanju. Če so medtem posadili drevje, bi bilo prav, da nam zemljišče plačajo,« je dejal Sebastjan Selan, ki se je spraševal, ali je občina sploh imela dovoljenja za ureditev parka.

V 13 letih dva milijona evrov

Omenjeni pravniki tudi trdijo, da bi občina s sprejetjem odloka o koncesiji za upravljanje pristanišča Marine Portorož kršila ustavo in zakon, saj naj bi tri pogodbe, ki jih je leta 1994 podpisala z Marino, že imele koncesijski značaj in bi šlo za enostransko ter retroaktivno poseganje v pogodbena razmerja, hkrati naj bi bil pri načrtovanem sprejetju novega odloka kršen upravni postopek. Bistvo posegov občine Piran je to, da želi pogodbe uskladiti z zakonom o vodah in pomorskim zakonikom, povišati koncesnino (zdaj Marina plačuje le 52.000 evrov, občina predlaga šestkrat višji znesek) in si priboriti vpliv pri upravljanju komunalnih (netržnih) privezov v kanalu Fazan. Sebastjan Selan je prepričan, da jih občinsko vodstvo izsiljuje tudi pri načrtih za gradnjo Termalne Riviere, saj naj bi jim jo dovolila graditi šele po tem, ko bi uredili spor okoli 13.000 metrov velikega zemljišča na območju Parka Sonce.

Bojan Petan je zatrdil, da je Marina Portorož v urbanistično načrtovanje v zadnjih 13 letih investirala najmanj dve milijona evrov. Zavrnil je, da bo Marina plačevala 140.000 evrov novega NUSZ za veliko parkirišče sredi Lucije, ki je sredi avgusta postalo plačljivo. Odgovoril je še, da Marine Portorož niso prodali kupcem do konca septembra, kot je zagotavljal, ker so se pojavili novi interesenti in so jim dali priložnost. Zdaj so ostali v ožjem izboru trije (iz Škotske in Rusije). Če bodo zapleti z občino vplivali na nižjo ceno marine, bodo tudi pri tem zahtevali odškodnino od občine. »To, da smo v tednu dni zagotovili tri pravna mnenja, dokazuje, da v krizi delujemo dobro. To znamo,« je dejal Petan in očital piranskemu županu turistično stagniranje v primerjavi z uspehi ljubljanskega turizma.