Matevž Lenarčič prestavil vzlet

Začetek projekta GreenLight WorldFlight 2016 so prestavili zaradi tehničnih težav. Nov datum še ni znan.

Objavljeno
20. marec 2016 12.54
Mo. B.
Mo. B.

Tretji polet okoli sveta z ultralahkim letalom, ki bi se moral po prvotnih načrtih začeti jutri ob 6. uri zjutraj, je zaradi tehničnih težav prestavljen. Novega datuma vzleta s portoroškega letališča še niso sporočili.

bbo s poletom proti Jerezu na jugu Španije začel projekt GreenLight WorldFlight 2016. Cilj več kot 40.000 kilometrov dolge poti okoli sveta je zbrati čim več podatkov o koncentraciji, izviru in poreklu črnega ogljika, drugega najpomembnejšega povzročitelja podnebnih sprememb.

GreenLight Wolrld flight je sicer del programa, v okviru katerega je Lenarčič leta 2012 že opravil prvo pot okoli sveta, leta 2013 pa še polet na Severni tečaj. S projektoma so dokazali, da kombinacija razvojne dejavnosti in ultralahkega letala prinaša novo paradigmo za merjenje črnega ogljika na decentraliziran, preprost in relativno poceni način, v četrtek poročala STA.

Posebnost misije je tudi v tem, da bo merjenje potekalo na višini treh kilometrov, kjer meritve doslej še niso bile opravljene. Zbrane podatke bodo uporabili za znanstveno raziskavo, s katero želijo člani misije opozoriti na vlogo črnega ogljika kot globalnega onesnaževalca.

Pilot Matevž Lenarčič je v pogovoru za Delo pojasnil, da naj bi pot po uradnih načrtih trajala 24 dni. Lahko pa bi se tudi zavlekla ali skrajšala. In kakšna je razlika med prvimi dnevi poleta in tistimi proti koncu? »Glavna težava pri letenju na dolge proge je nenehna koncentracija in z njo povezan stres. Dvanajst ali več ur letiš, ko pristaneš, si evforičen, vse je preprosto. A še isti večer te začnejo glodati načrtovanje jutrišnjega poleta, vreme, iskanje primernega goriva ... Če se to ponavlja iz dneva v dan, te dejansko izčrpa, in čeprav normalno ješ, izgubiš 10 kilogramov. A kot rečeno, izkušnje mi pomagajo, da približno vem, kje so moje meje.« Celoten pogovor preberite TUKAJ.