Delo odneslo tri novinarske nagrade, tudi najprestižnejšo - za življenjsko delo

Med letošnjimi nagrajenci so trije iz Delove medijske hiše, in sicer Peter Kolšek, Peter Žerjavič in Voranc Vogel.

Objavljeno
21. november 2014 17.56
Novinarji Dela
Novinarji Dela

Novinarsko nagrado za življenjski prispevek k razvoju slovenskega novinarstva je na medijskem festivalu Najprej/Forward 2014 prejel Delov novinar Peter Kolšek, ena največjih novinarskih integritet v Sloveniji,
pesnik, kritik, komentator in urednik.

Za izjemne novinarske dosežke v letu 2014 so nagradili Petra Žerjaviča (Delo), novinarje Aljaža Vindiša, Ajdo Bevc in Aljaža Vesela (Dnevnik), Andreja Stoparja (Radio Slovenija) ter oddajo Epilog (POP TV). Nagradi za izjemen dosežek v novinarski fotografiji sta prejela Voranc Vogel z Dela (za posamično fotografijo) in Jošt Franko (za reportažo). Mojca Pišek (Dnevnik) in Irena Joveva (STA) pa sta dobitnici debitantskih nagrad za dosežke mladih novinarjev.

Novinarsko pero, pesniško srce - Peter Kolšek

Peter Kolšek velja za eno največjih novinarskih osebnosti v Sloveniji. Je pesnik, kritik, komentator, urednik, a seveda ne vedno v tem vrstnem redu. Diplomiral je iz primerjalne književnosti in slavistike, sedem let je poučeval slovenščino na dveh ljubljanskih gimnazijah, od leta 1987 pa je v službi pri časopisni hiši Delo. V letih 1992-1999 je bil urednik kulturne redakcije Dela, potem je dolgo urejal Književne liste. Njegov opus zajema tako standardne novinarske tekste kot strokovne publikacije. Piše o literaturi, filmu, televiziji, kulturni in »navadni« politiki. Ali je svetla luč na koncu (novinarskega) predora, smo ga vprašali. »Ne bi dejal, da smo v predoru, prej sredi nepregledne širjave, po kateri vozijo in se križajo številni vlaki, pri tem pa so križišča slabo urejena in na semaforjih najraje in največ sveti rumena luč. Edina skrb železniške komande pa je ta, kako prepeljati čim več potnikov drugega razreda, ki jim je vseeno, kje je končna postaja.«

Besedila, ki jih je objavljal v dnevnem tisku, so stilistično izbrušena, zaznamujejo pa jih doslednost argumentacije, odmerjena ironija, pronicljivost in humor. Kolšek je klasičnima novinarskima zvrstema - komentarju in kolumni - postavil nove standarde. Sedemdeset izbranih je izšlo v knjigi Vaserkeber in druge dogodbe. V njih odseva čvrsta moralna drža, a nikoli moraliziranje. Odlike njegovega pisanja so brez dvoma razkrivati novo, osvetljevati skrito, s kritične razdalje blagohotno izpostavljati očitne absurde, obenem pa plesti zgodbo in se s pretanjenim izborom besed truditi za bralčevo pozornost. V njegovih poročevalskih besedilih zaznamo primarno odprtost za problem na dlani, ki pa ga pregnete z natančno analizo in pogosto z odmerjenim smislom za humor. Velika Kolškova ljubezen so filmi. Redno je poročal s filmskih festivalov - največkrat iz Berlina in Benetk, redno pa s preciznim očesom ocenjuje domačo filmsko produkcijo.

Droben delček osebne zgodovine je Kolšek arhiviral v pesmi 1963:
»Kristus v kotu sobe, češpljeva marmelada, oče v gozdarskih hlačah, reka, ki naplavlja les, zvezek Spoznavanje prirode in družbe, deklica v svetlo modri jopi ... « - Tako s poezijo kot novinarskim opusom Peter Kolšek predstavlja tisto najvrednejše, kar hrani slovenski javni prostor.

Izjemno bruseljsko pero

Eden od prejemnikov novinarske nagrade za izjemne novinarske dosežke v letu 2014 je Peter Žerjavič, Delov dopisnik iz Bruslja. Nagrado je prejel zaradi izjemnega poznavanja vidnih in nevidnih poti sprejemanja političnih odločitev v EU, poznavanja evropskih institucij, interesov članic EU in aktualnega poročanja o evropski prihodnosti. Njegovo poročanje je pronicljivo, informativno in polno analitične interpretacije političnih zgodb, s katerimi bogati medijski prostor in javnost. Za odličnega novinarja ga delajo besedila, ki ne nastanejo le na podlagi predvidljivih dogodkov, izjav in konferenc, ampak dodana vrednost, ki jo Žerjavič v članke vnaša s poznavanjem zgodb iz ozadja.

Fotografija s čustvi

Delov fotograf Voranc Vogel je dobitnik nagrade za izjemen dosežek v novinarski fotografiji, ki jo je prejel za fotografijo mimoidoče osebe v trenutku, ko ji brezdomec prodaja časopis. Tisoč besed, ki naj bi jih
povedala fotografija, v tem primeru govori o današnjem času, ki ga zaznamujeta izgubljanje temeljnih človeških vrednot in pomanjkanje solidarnosti. Gledalca Voglova fotografija spodbudi k spraševanju o lastnem odnosu do intimne stiske brezdomca in njegove socialne izključenosti, na preizkušnjo pa postavlja tudi našo zmožnost empatije.

Gre za angažirano družbeno fotografijo, ki preizprašuje posameznika in družbo ter spodbudi vprašanje, ali smo sposobni občutiti stisko sočloveka.