Medvoški gliser, uporaben le za uživanje na morju, bi prodali

Občina Medvode je za potrebe civilne zaščite kupila neprimerno plovilo, ki ni bilo uporabljeno.

Objavljeno
25. marec 2015 22.53
Zbiljsko jezero
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Medvode – Med pregledovanjem občinskega premoženja je uprava v zasebnem skladišču v Zbiljah »našla« gliser Searay 175 sport. Nakup je za potrebe reševanja konec julija 2008 z rebalansom proračuna odobril občinski svet, tedanji župan Stanislav Žagar pa je takrat razložil, da čoln potrebuje civilna zaščita, »če se podre jez«. Toda omenjeni plastični čoln je popolnoma neprimeren za reševanje v poplavah, kar potrjuje tudi dejstvo, da je v sedmih letih deloval le štiri ure.

Občina bo gliser prodajala na dražbi 7. aprila. »Glede na finančno stanje na občini se nam zdi najbolj ekonomično, da gliser, katerega nabavna cena z dodatno opremo in prikolico je bila 22.801 evrov, prodamo, saj mu cena vsak dan pada,« je pojasnila v. d. direktorice občinske uprave Sonja Rifel.

Višina najemnine za skladišče v Zbiljah znaša 640 evrov neto na mesec oziroma 825 evrov bruto. Ker bi radi stroške zmanjšali, bodo opremo CZ iz vseh skladišč, za katere zdaj občina plačuje najemnino, preselili v prostore v Goričane.

Neprimeren čoln

Gliser iz poliestra je po mnenju poznavalca uporaben samo za uživanje na morju in nikakor ne za plutje po Savi in Sori, saj nima ravnega dna. Po besedah Marka Čurina z revije Val Navtika so čolni za potrebe reševanja po pravilu gumijasti, ker omogočajo lažje vstopanje ponesrečencem. Poleg tega imajo večinoma reaktivne motorje – torej brez propelerja – ali vsaj zunajkrmne, ki jih je ob nizki vodi mogoče dvigniti. Medvoški gliser ima vgradni motor.

Za mnenje smo prosili tudi na Upravo RS za zaščito in reševanje. Stanislav Lotrič je pojasnil, da pri zaščiti, reševanju in pomoči za reševanje iz vode uporabljajo gumenjake, ker so zelo stabilni, lahki in preprosti za upravljanje. Čolni CZ so dolžine od 3,5 do 7,5 metra, opremljeni z motorji od 20 do 60 konjskih moči in imajo, da bi se izognili poškodbam, aluminijasto dno. Na morju uporabljajo tudi čoln, ki ima dva motorja po 115 konjskih moči.

»O plovilu, ki ga imate v Medvodah, bi težko sodil. Čolni CZ so opremljeni z zunajkrmnimi motorji, ki jih je v nizki vodi mogoče hitro dvigniti ali sneti in čoln poganjati na vesla. Ob poplavah je voda motna, polna naplavin in nikoli ne vemo, kako nevaren je teren pod gladino,« je povedal Lotrič.

Senčna tenda za reševalce

Župan Nejc Smole je razložil, da kot nekdanji občinski svetnik tega plovila, katerega notranjost je vsa v usnju, moč motorja pa je 98,88 KW, ima pa tudi opremo, od vrvi, sidra, varnostnih jopičev do senčne strehe, nikoli prej ni videl. Cenilec ga je ocenil na 15.755, kolikor je tudi izklicna cena na dražbi, čeprav Čurin meni, da je realna vrednost plovila največ 11.000 evrov.

Smole se je spomnil vprašanj nekdanje svetnice Urške Repnik, ki je ob rebalansu proračuna junija 2008 želela vedeti, zakaj je treba nujno kupiti čoln za reševanje, če ni izkazanih potreb. Iz zapisnika seje je razvidno, da je tedanji župan Stanislav Žagar dejal, da čoln potrebuje civilna zaščita, »če se podre jez«. Druga občinska svetnica Alenka Žavbi Kunaver je celo vložila amandma k rebalansu proračuna z obrazložitvijo, da je bil čoln za reševanje pridobljen že leta 2007 in je v čolnarni Zbiljskega jezera. Vendar je pozneje ta amandma pozneje umaknila.

Iztok Pipan iz Turističnega društva Zbilje nam je potrdil, da so Savske elektrarne Ljubljana res kupile nov čoln za reševanje in ga julija 2007 dale v upravljanje Turističnemu društvu Zbilje. S 4,7 metra dolgim gumijastim čolnom z ravnim dnom in motorjem s 50 konjskimi močmi so večkrat reševali življenja in ga uporabljajo za odstranjevanje štorov in vejevja. Tudi enota za reševanje pri PGD Zgornje Pirniče za posredovanje na vodi uporablja gumenjak.

Poveljnik CZ je bil ovaden

»To ni gliser, ampak navaden čoln za na reko in jezero,« je bil včeraj, ko smo ga prosili za komentar ob napovedani dražbi, ogorčen nekdanji podžupan Leopold Knez, ki je bil tudi poveljnik medvoške CZ in je s položaja odstopil konec oktobra lani.

»Na srečo ali žalost ni bil nikoli v uporabi. V zvezi s tem plovilom, za katerega res ni bilo usposabljanj, me je nekdo tudi prijavil, ker da sem ga uporabljal v zasebne namene. Ko sem dokazal, da to ni res, se tega čolna, katerega nakup je bil izveden na javnem razpisu, nisem niti dotaknil. Čoln je na prikolici, servisiran in vzdrževan,« je zatrdil.

Knez je kritičen do novega župana Smoleta, ker kar sam opravlja tudi funkcijo poveljnika CZ in je v tej vlogi napovedal reorganizacijo CZ. »Čoln je za naše območje predpisan, reševalci za reševanje iz vode pa so se ob uporabi gumenjakov usposabljali na različnih koncih, med drugim tudi na morju,« je poudaril Knez.