Megla namesto v Benetke križarke pripeljala v Trst

Potnike so med Benetkami in Trstom pripeljali z avtobusi. Štiri križarke so bile v Trstu atrakcija za radovedneže.

Objavljeno
21. november 2011 17.47
Posodobljeno
21. november 2011 18.15
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper - Zaradi izredno hude megle, ki je ovirala plovbo v Benetkah, so morale v soboto popoldan in v nedeljo zjutraj v tržaškem potniškem pristanišču pristati štiri velike potniške križarke, ki so pripeljale (in odpeljale) kakih 16.000 potnikov. Ena od teh bi pristala v Kopru, če bi Koper imel potniški terminal.

Jesenska megla povzroča v Evropi hude preglavice v prometu. V soboto sta v Trstu pristali Costa Victoria in MSC Magnifica, danes pa sta nenadejano prišli še Queen Victoria in Costa Favolosa. Vse so bile namenjene v Benetke. Potnike so zato morali prepeljati iz Trsta v Benetke z 80 avtobusi.

Nove potnike, ki so se vkrcali na ladje, so prepeljali tudi iz Benetk v Trst. Ker je avtobusov v Italiji zmanjkalo, so si morali 20 avtobusov sposoditi v Sloveniji. Italijanom so na pomoč priskočili tudi nekateri slovenski turistični delavci. V tržaškem pristanišču je bila v soboto popoldan in zvečer ter v nedeljo pravi prometni kaos, saj je moralo namesto Benetk nepričakovano prevzeti vlogo mesta, v katerem pride do zamenjave potnikov (home port). Poleg 80 avtobusov, ki so se gnetli ob tržaški Pomorski postaji, je hkrati prispelo tudi veliko tovornjakov, ki oskrbujejo ladje.

Prišlo je tudi veliko radovednežev, ki celo v Trstu ne vidijo pogosto toliko velikih ladij hkrati ob njihovem potniškem terminalu. Izračunali so, da so v svoji dolgoletni zgodovini minuli konec tedna potolkli rekord glede na prisotnost zmogljivosti potniških ladij. Tržaško potniško pristanišče premore zgradbo potniškega terminala v velikosti 4000 kvadratnih metrov.

Livio Ungaro, direktor Trieste Terminal Paseggeri, nam je povedal, da so to zahtevno logistično turistično operacijo uspešno izpeljali predvsem po zaslugi dobre infrastrukture. Do maja prihodnje leto bodo ob obstoječi terminalski zgradbi zgradili še dodatnih 3000 kvadratnih metrov prostora, za kar je državno podjetje Pristaniška uprava investirala 10 milijonov evrov. Hkrati se pripravljajo na podaljšanje 250 metrov dolgega pomola za dodatnih 150 metrov, za kar prav tako čakajo potrditev in sredstva iz Rima.

Leta 2015 pričakujejo v Trstu 180.000 potnikov s križark, kar naj bi jim prineslo 500 delovnih mest in 30 milijonov evrov prihodkov v letu dni.

V Kopru kar malce z zavidanjem gledajo na to, kako zlahka uspeva dograjevanje potniškega terminala pri najbližjih sosedih. V edinem večjem slovenskem pristanišču so imeli načrte za novo stavbo potniškega terminala pripravljene že pred štirimi leti. Tik pred prejšnjimi volitvami je bil potniški terminal tudi ena od predvolilnih tem. Takoj po volitvah pa so se projekti potniškega terminala znašli med inkriminiranimi zgrešenimi naložbami prejšnje uprave. Tako vlada kot uprava Luke Koper so potniški terminal v Kopru postavili na stranski tir.

Do premika je prišlo šele letos v začetku leta, ko je Luka Koper za 1,6 milijona evrov poglobila morsko dno ob potniškem pomolu. Te dni zaključujejo še zadnja dela, ki so povezana s tem. V Luki Koper nam je Sebastjan Šik odgovoril, da promet s potniških ladij ni prioriteta in zato tudi ne načrtujejo potniškega termianla v bližnji prihodnosti.

Koprski župan Boris Popovič je danes dejal, da so projekt ves čas ustavljali tako na vladni ravni, v Luki Koper pa naj bil po njegovih besedah proti uresničitvi projekta član uprave Tomaž M. Jamnik. »Denar pri tem projektu sploh ni problem. Če nam Luka Koper omogoči, lahko v prihodnjem letu zagotovimo investitorje v terminal,« je dejal koprski župan, ki je za ta projekt dobil več ponudb.

Sezono potniških ladij bodo letos v Kopru zaključili šele 8. decembra. Koper je letos obiskalo 110.000 potnikov in še več kot 30.000 članov posadk. Prihodnje leto bodo beležili padec obiska (na 70.000), toda za leto 2013 bodo spet postavljali rekorde.