Mestni avtobus povezal Grosuplje in Ig

V jutranji in popoldanski konici bo vožnja od Grosuplja do Ljubljane trajala tri četrt ure.

Objavljeno
29. avgust 2011 17.56
Posodobljeno
29. avgust 2011 18.05
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Grosuplje, Ljubljana – Z vožnjo z mestnim avtobusom po Grosuplju je vodstvo grosupeljske občine danes zjutraj simbolično odprlo novo progo Ljubljanskega potniškega prometa 3G, ki bo povezovala Ljubljano in Grosuplje. Avtobusi bodo ob delavnikih z odhodi na približno pol ure vozili od 4.30 do 23.40. Ob sobotah, nedeljah in praznikih bo voženj v obe smeri manj, a bo za potnike kljub temu poskrbljeno od 5.00 do 23.40.

Za vzpostavitev in obratovanje mestne proge bo grosupeljska občina prispevala 21.000 evrov na mesec, skladno z uredbo o izvajanju linijskega potniškega prometa pa bo 42.000 evrov primaknila Direkcija RS za ceste.

Proga 3G ima delno spremenjeno traso dosedanje proge medkrajevnega prometa z začetkom na ljubljanski avtobusni postaji in zdaj poteka po trasi Bavarski dvor–Navje–Železna cesta–Bežigrad–Razstavišče–Bavarski dvor–Konzorcij–Drama in nato v smeri Rudnik–Škofljica in naprej v Grosuplje.

Dobrodošla novost za Grosupeljčane je tudi, da avtobusi ne bodo vozili le s tamkajšnje avtobusne postaje proti Ljubljani, temveč bodo po Grosuplju opravili krog po Adamičevi in Ljubljanski cesti do Konga in nato po Ljubljanski cesti do Vodičarja, Krpana in Mrzlih njiv, za kar bo avtobus po besedah grosupeljskega podžupana Dušana Hočevarja potreboval deset minut.

Ko pa bo most čez Grosupeljščico pri tržnici omogočal vožnje čezenj, bo proga 3G speljana čez Jerovo vas in mimo doma starejših občanov. V grosupeljski občini so na vseh 21 avtobusnih postajališčih že namestili informacijske table z voznimi redi.

Grosupeljski župan Peter Verlič je za Delo povedal, da bo vožnja v jutranji in popoldanski konici trajala približno 45 minut. Po njegovih besedah bodo družinski proračuni grosupeljskih občanov odslej malce razbremenjeni, saj bodo mesečne vozovnice z uporabo terminske kartice Urbana cenejše do 50 odstotkov.

Po novem bodo potniki za šolsko mesečno vozovnico odšteli 51 evrov, za splošno pa 60 evrov. Obe mesečni vozovnici bosta vključevali uporabo medkrajevne proge in vseh prog mestnega potniškega prometa. Doslej je, denimo, šolska vozovnica medkrajevnega prometa iz Grosuplja v Ljubljano stala 89 evrov, za povrhu pa je moral potnik plačati še 17 evrov (pri kombiniranih vozovnicah 11 evrov) za uporabo mestnega potniškega prometa.

Na progi 3G bo cena za potnike, ki ne bodo imeli terminske Urbane, za potovanje od Škofljice do Grosuplja do uvedbe conskega sistema z gotovino nespremenjena. Z nadgradnjo conskega sistema do konca leta pa bodo lahko tudi potniki, ki potujejo z vrednostno Urbano, plačevali brezgotovinsko. Cena prevoza bo nižja, hkrati pa bo omogočeno prestopanje brez doplačila na druge avtobuse Ljubljanskega mestnega potniškega prometa v roku 90 minut.

Z uvedbo nove avtobusne proge pa vsi niso zadovoljni, saj bodo zaposleni v podjetjih prejemali manjša denarna nadomestila za vožnjo v Ljubljano. »Prepričan sem, da zaposleni v službo ne hodijo zaradi povračila potnih stroškov, ampak zaradi plače,« je dejal Verlič. Po njegovem mnenju je cenovno ugodna vožnja finančna razbremenitev tudi za podjetja in se bo morda poznala pri zaposlenih tako, da jim bodo delodajalci zvišali plače.

Na vprašanje Dela, ali je grosupeljska občina z novimi parkirišči pripravljena na še gostejši promet s kočevsko-ribniškega območja, saj se bodo vozniki najbrž vozili z mestnim avtobusom, je grosupeljski župan dejal, da občina v okviru javno-zasebnega partnerstva in s finančno pomočjo Evropske unije ob Taborski cesti v prihodnjih letih načrtuje gradnjo parkirne hiše za 500 avtomobilov.