Modra ograja Ljutomerčane spravlja ob pamet

Zaradi protihrupne ograje ob železniški progi Pragersko–Hodoš so poleg nekaterih občanov protestno pismo na ministrstvo poslali tudi z občine.

sre, 30.07.2014, 12:00
Za rekonstrukcijo 329,8 milijona

 

Sklep o sofinanciranju prve faze rekonstrukcije, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko–Hodoš je ministrstvo za gospodarstvo dobilo maja. Vrednost prve faze projekta je ocenjena na 329,8 milijona evrov, od tega bo 166,2 milijona evrov prispeval kohezijski sklad. Gradbena dela bodo trajala predvidoma do konca leta, v prvi fazi pa so predvideni: elektrifikacija 109 kilometrov obstoječe železniške proge, pet novih elektronapajalnih postaj, pasivna protihrupna zaščita na 166 stavbah ter rekonstrukcija petih postaj in devetih postajališč. Obnovljeni bodo tudi štirje jekleni mostovi, dva bosta zamenjana v celoti. V drugi fazi projekta je predvidena modernizacija nivojskih prehodov.

Ljutomer – Projekt rekonstrukcije, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko–Hodoš zaradi predvidenega povečanja železniškega prometa v prihodnjih letih ob progi uvaja 13,5 kilometra protihrupne ograje. Skupaj s postavitvijo drogov voznega omrežja bo stala 35 milijonov evrov. Ograja, ki so jo postavili v Ljutomeru, je živo modre barve: občani so ogorčeni.

Prebivalci Ulice 9. maja neposredno nad železniško progo so zgroženi. »Kdo je odgovoren za takšno nelogično izbiro barve?« sprašuje Bernard Govek, njegova soseda Zdenka Vadnal pa pravi, da jo je skoraj kap, ko se je pripeljala v hišo svoje matere, kamor se iz Avstrije vedno rada vrača. »Prej sem imela z balkona čudovit razgled na podgrajske ribnike, obdane z gozdom, zdaj pa čez to ogabno modro ograjo ne vidim ničesar,« je ogorčena. Da je barva povsem neprimerna, meni tudi sindikalist in politik Drago Ščernjavič, ki je v omenjeni ulici lastnik polovice hiše: »To je nezaslišano. Tisti, ki so v to okolje umestili takšno barvo ograje, so ravnali neodgovorno. Sprašujem se tudi, zakaj sploh ta ograja. Če so tukaj desetletja brnele glasne dizelske lokomotive, ne vem, zakaj ograjo postavljajo zdaj, ko bodo železniški promet elektrificirali oziroma stišali.«

Na Slovenskih železnicah, ki so izvajalci del, so nas najprej poučili, da gre za projekt, katerega investitor je ministrstvo za infrastrukturo in prostor, »saj je javna železniška infrastruktura last države, ne Slovenskih železnic«, nato pa so glede barve ograje le povedali, da »protihrupne ograje na območju Ljutomera postavljajo skladno z veljavno zakonodajo«.

Vendar v ljutomerski občinski upravi pravijo, da so po pregledu dokumentacije za pripravo državnega prostorskega načrta za elektrifikacijo in rekonstrukcijo železniške proge Pragersko–Hodoš ugotovili, da ni nikjer določeno, kakšne barve naj bo protihrupna ograja. »Ker menimo, da bi bila zelena barva veliko primernejša, smo na ministrstvo za infrastrukturo in prostor posredovali dopis, v katerem smo zahtevali, naj jo prebarvajo,« so sporočili z občine.

Z ministrstva občini še niso odgovorili, nam so pa sporočili, da je »barva protihrupnih ograj v Ljutomeru izhajala iz barve obstoječih protihrupnih ograj in je bila določena v projektni dokumentaciji PGD, na katero je občina Ljutomer decembra 2010 dala soglasje«. Ko smo občino seznanili z odgovorom ministrstva, so nam dejali, da se ne spominjajo, da bi izdali takšno soglasje.

Prijavi sovražni govor