Na Kanin z italijanske strani marca

Prva obnovljena naprava čaka na elektriko, tehnični pregled in zagon.

Objavljeno
05. februar 2016 00.38
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Povezovalna štirisedežnica Prevala med italijansko Sello Neveo in nekdanjim smučiščem Kanin je prva obnovljena naprava po zaprtju slovenskega dela pred tremi leti. Furlanski upravljavec Nevee Promotur jo želi v obratovanju že marca.

Do zagona naprave bo treba počakati še kakšen teden ali dva. Potem ko so delavci Kaskaderja namontirali rezervne dele in jeklenico, morajo urediti še električno napajanje. Sredino sneženje na gori ni bilo preobilno, da bi ustavilo terenska dela, zato ne gre pričakovati zaostankov. Z elektriko bo Prevala pripravljena, a ji bodo zagon dovolili šele inženirji zavoda za gradbeništvo po tehničnem pregledu. »Delamo normalno naprej,« je dejal direktor Kaskaderja Peter Poljanec: »Tehnično bo sedežnica pripravljena v dveh tednih, ali jo bomo zagnali, pa je odvisno od lastnika.«

To je bovška občina, ki se je v torek sestala s sosednjo občino Kluže in z javno družbo Promotur, ki v Furlaniji - Julijski krajini upravlja smučišča. Bovčani so zaradi slabih izkušenj iz preteklosti želeli preveriti, ali se nekdanji partnerji še zanimajo za sodelovanje. Na zadovoljstvo vseh so se dogovorili, da bi bilo najbolje, če bi Prevalo pognali marca. »Ne pričakujemo dobička, ampak bi zagon služil kot najboljša promocija za naslednjo smučarsko sezono,« pravi generalni direktor Promoturja Marco Tullio Petrangelo.

Kmalu bodo na tehničnem sestanku odgovorni dodelali pogoje morebitnega sodelovanja. Zagon bi bil smiseln, saj bi imela občina že zaradi rednega vzdrževanja naprave stroške. »Ključ uspeha je dolgoročno sodelovanje, pri katerem moramo najti pravičen model za delitev prihodkov, ustvarjenih na obeh smučiščih. Zelo smo zainteresirani tudi za skupno pridobivanje evropskih sredstev za izvajanje čezmejnih projektov. Podpiram pobudo za srečanje in ponovno vzpostavitev odnosov, saj se tudi mi zavedamo, da le čezmejno povezano smučišče pomeni celostno ponudbo in maksimalni iztržek,« je še povedal Petrangelo.

Po zagonu Prevale bodo sledila nadaljnja dela na krožnokabinski žičnici, kjer pa je hitrost sanacije najprej odvisna od dostave rezervnih delov francoskega proizvajalca žičničarske opreme Poma. Dostavno žičnico naj bi predvidoma usposobili do poletja.