Načrti podjetnika leta razburjajo krajane

Peter Pišek hoče varovano parkirišče za tovornjake, krajani Lopate pa so ustanovili civilno iniciativo, ki je proti.
Fotografija: Piškovo podjetje že ima logistični center, načrti, ki vključujejo državni prostorski načrt, so veliko bolj širokopotezni. FOTO: Špela Kuralt/Delo
Odpri galerijo
Piškovo podjetje že ima logistični center, načrti, ki vključujejo državni prostorski načrt, so veliko bolj širokopotezni. FOTO: Špela Kuralt/Delo

Celje – Lanski podjetnik leta in predsednik sekcije za promet pri obrtni zbornici Peter Pišek načrtuje postavitev malega logističnega centra Lopata na okoli šestih hektarih zemljišč. Če bo sprejet državni prostorski načrt, bosta pomagala tudi Dars in občina. Krajani Lopate, ki se z umeščanjem MLC še zdaleč ne strinjajo, so ustanovili civilno iniciativo, ki ministrstvo sprašuje, zakaj hoče država vlagati v zasebno investicijo, ne dokonča pa bližnjega oskrbnega centra Lopata ob avtocesti.

»Decembra smo dobili gradbeno dovoljenje, da lahko gradimo prizidek k hiši. Načrti za MLC pa kažejo, da je na naši hiši eno izmed krožišč. Nihče nam ni niti omenil, da se bo karkoli takega gradilo,« je ogorčen Rok Vucej, eden Piškovih najbližjih sosedov. Krajane, ki so v petek zvečer ustanovili civilno iniciativo, je najbolj razburilo, da o ničemer niso bili obveščeni. »Krajevna skupnost Ostrožno nam v nabiralnike meče obvestila o pustovanju in materinskem dnevu. O tem, da bomo dobili osem krožišč in vsak dan vsaj 70 težkih tovornjakov v vas, pa ne? 'Seznanili' so nas na spletni strani,« je povzela krajanka Nataša Brežnik. Pišek je bil sicer dolgoletni predsednik krajevne skupnosti, zdaj je podpredsednik, več let je tudi že mestni svetnik na listi SLS.

Na tem širšem območju bi Peter Pišek rad postavil mali logistični center. FOTO: Špela Kuralt/Delo
Na tem širšem območju bi Peter Pišek rad postavil mali logistični center. FOTO: Špela Kuralt/Delo


Pobudo za državni prostorski načrt (DPN) za MLC Lopata je na ministrstvo za okolje in prostor (MOP) dalo ministrstvo za infrastrukturo. Na spletni strani MOP je bila javno razgrnjena od 12. novembra do 14. decembra. Pričakovano, saj tudi če veš, kaj iščeš, je težko najti, niso dobili nobene pripombe in nobenega predloga. Je pa celjska občina gradivo javno razgrnila ta mesec za enajst dni na svojem oddelku za okolje in prostor ter v prostorih KS Ostrožno. Na javno razpravo o pobudi za DPN so povsem naključno prišli krajani in predstavnikom ministrstva, občine in Petru Pišku povedali, da MLC Lopata nočejo v svoji vasi.
 

Milijoni na Lopati


V MLC Lopata načrtujejo varovano parkirišče s 70 parkirnimi mesti za tovornjake, bencinsko črpalko, restavracijo in sanitarijami, servisno delavnico, avtopralnico, petimi nakladalnimi rampami, skladiščem … Ocenjena vrednost je 16,5 milijona evrov, investitor je Piškovo podjetje Frigotransport Pišek & HSF. Vse navezovalne ceste in izvoz z avtoceste bosta financirala Dars in celjska občina, po prvih ocenah gre za slabih 3,5 milijona evrov.

Peter Pišek: »Brez tovornega prometa ni življenja.« FOTO: Špela Kuralt/Delo
Peter Pišek: »Brez tovornega prometa ni življenja.« FOTO: Špela Kuralt/Delo


Pišek je dejal, da projekt, kot je objavljen, ni več aktualen: »Videli so varianto, ki je ne bo. To je krajanom gospa z ministrstva tudi povedala, a bolj kot je razlagala, manj so slišali. Nobena hiša ne bo porušena, nobeno dvorišče.« Priznava, da je bil sam dobro seznanjen: »Cesta bo po DPN prišla po protipoplavnem nasipu na Šmartno. S tem bo Lopata izgubila celoten promet. Vse to smo leta študirali. Nekaj smo zdaj izločili iz projekta, ker so bili protipoplavni ukrepi zgrajeni z evropskimi sredstvi in v to še ne smemo posegati.« Pišek je sicer najbližje sosede pozval, da bi se v soboto z njim srečali, a se niso odzvali, je dejala Vucejeva partnerica Suzana Brežnik: »Prepozen je. Ko je dobil načrte, bi nas moral vse zbrati in nam razložiti.«
 

Upajo na ustavitev projekta


Eden redkih krajanov se je strinjal s Piškovo načrtovano cestno ureditvijo predvsem zato, ker se mimo njegove hiše, odkar ima Pišek logistični center, vsak dan pelje 30 tovornjakov in 20 vlačilcev. Kot je dejal Vucej, krajani niso zgolj proti načrtovanim cestnim ureditvam, ampak tudi proti samemu MLC, prav tako so opozorili na problem, ker pod načrtovanim bencinskim servisom poteka plinovod: »Ob gradnji avtoceste so že predvideli industrijske cone. Eno v žalskem Arnovskem gozdu, kjer že gradijo, v Celju pa sta staro Merkurjevo parkirišče, ki je prazno, in območje na Ljubečni, kjer je več kot polovica praznega.«

Krajani Lopate so ustanovili civilno iniciativo, ki se bo borila proti umeščanju malega logističnega centra v njihovo vas. FOTO: Špela Kuralt/Delo
Krajani Lopate so ustanovili civilno iniciativo, ki se bo borila proti umeščanju malega logističnega centra v njihovo vas. FOTO: Špela Kuralt/Delo


Civilna iniciativa tako od države zahteva odgovore, zakaj Pišku ne ponudijo druge, primernejše lokacije, kjer so izvozi z avtoceste že urejeni. Predlagajo, naj država raje vloži v nadaljevanje gradnje oskrbnega centra Lopata, za katerega so velika parkirišča, restavracijo, motel in vse drugo z uredbo načrtovali že leta 2000, pa ni dokončan. Pišek odgovarja, da tovornjakov nihče ne bi imel: »Vsi bi imeli zjutraj sveža jajca, kisik v bolnišnici, tablete v lekarni, žemljico na vratih. A naj to lastovka ali golob prineseta? Brez tovornega prometa ni življenja.« Kot piše ministrstvo, sicer tudi ureditev oskrbnega centra ne bi zadostovala za potrebe tovornega prometa do leta 2030.

A krajani bodo vztrajali, naj se MLC prestavi na lokacijo iz njihove vasi: »Prvi udarec so nam zadali z avtocesto, potem so k nam umestili še plinovod. Naslednja faza je MLC. Tu je treba stvari ustaviti.« Pišek sicer napoveduje sprejetje DPN do konca leta, Brežnikova pa pravi, da upanje ostaja: »Ministrstvo zahteva celovito presojo vplivov na okolje. Če se bo izkazalo, da so ti preveliki, se lahko to ustavi.«

Komentarji: