Podpeč – Bo dvometrski betonski zid ob železniški progi na Kraškem robu ustavil gozdne požare, se sprašujejo prebivalci iz Bržanije. Danes so delavci Rudarsko-gradbenega podjetja Velenje za Slovenske železnice začeli nanašati beton ob lažje dostopnih točkah ob tiru med Prešnico in Rižano. Do konca novembra bodo menda zabetonirali 850 metrov območja ob tej požarno nevarni progi.
Avgusta je vlak ob zaviranju povzročil enega večjih požarov v zadnjih letih. Pogorelo je 459 hektarjev, od tega skoraj 200 hektarjev gozda ter več pašnikov in travnikov. Kmalu po velikem gasilskem spopadu z ognjem (ogrožene so bile tudi nekatere vasi) so z ministrstva za infrastrukturo obljubili gradnjo približno šest kilometrov protipožarnih zidov, ki bi jih glede na pogostost požarov lahko zgradili že zdavnaj. Prvič je večina prebivalcev dobila odškodnine, nekaj jih nanje še čaka. Danes so dočakali še začetek del za prvi opaznejši protipožarni ukrep po več kot desetih letih.
Denarja za komaj
Najbolj problematična bo gradnja protipožarnih zidov, ki so lahko na ravninah ali tam, kjer se teren od proge spušča, edino učinkovito sredstvo. Zidovi morajo biti iz betona, visoki pa najmanj poldrugi meter. Meter takšnega zidu stane od 500 do 1000 evrov, in ker je za prihodnje leto v ta namen predviden le milijon evrov sredstev, to pomeni, da bi lahko zgradili kvečjemu dober kilometer zidu. Največja ovira pri gradnji zidu niti niso manjkajoča proračunska sredstva, temveč dejstvo, da bi bilo treba med gradnjo zidov večinoma zaustavljati promet, kar bi povzročilo veliko poslovno škodo Luki Koper in SŽ. Po neuradnih informacijah ministrstvo naroča projekt izdelave protipožarnih zidov, kdaj in koliko jih bodo zgradili, pa ni več tako jasno, kot je bilo tik pred interpelacijo infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča.
»Zanima nas,