Nasprotniki trase pišejo ovadbe

Trasa Velenje–Šentrupert ne povezuje Celja in Velenja

Objavljeno
10. avgust 2016 17.05
Brane Piano
Brane Piano
Braslovče – Civilne iniciative Braslovč, Šmartnega ob Paki in Polzele, od letos združene v zvezo, so spet predstavile argumente proti gradnji hitre ceste po trasi med Velenjem in s priključkom na avtocesto v Šentrupertu ter napovedale kazenske ovadbe.

Odvetniki civilnih iniciativ (CI) že sestavljajo kazenske ovadbe proti načrtovalcem trase s pristojnih ministrstev, so povedali njihovi predstavniki in spet opozorili, da predlog resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa od avtoceste do Velenja predvideva kar dve štiripasovni cesti. O tem je prepričan sodelavec CI Braslovče Urban Jeriha: »Država želi izsiliti odsek tretji osi po trasi F2-2 Velenje–Šentrupert za 308 milijonov evrov, istočasno pa v letih med 2018 in 2022 načrtuje rekonstrukcijo sedanje ceste Velenje–Arja vas. Glede na promet to prav tako pomeni štiripasovno cesto. To kaže na skrite interese in spominja na gradnjo Teša 6. Zavzemamo se, da bi vlada obe cesti združila v eno oziroma zgradila le 188 milijonov evrov cenejši odsek tretje osi med Velenjem in Arjo vasjo po trasi F6.«

Skriti zasebni interesi

V zvezi civilnih iniciativ proti trasi F2-2 so prepričani, da vztrajanju vlade pri že tretjič izdelanem državnem prostorskem načrtu za F2-2 kaže na javnosti skrite zasebne interese. Pravijo, da predstavniki države javno ne znajo pojasniti razlogov za gradnjo obeh cest.

Poleg razumljivega nasprotovanja prebivalcev ob trasi F2-2, predvsem tistih, ki se lahko znajdejo med okoli 150 ljudmi, ki se bodo zaradi rušenja njihovih 43 hiš morali odseliti, pa civilne iniciative opozarjajo tudi, da trasa Velenje–Šentrupert ne povezuje Celja in Velenja, pri tem pa uničuje prvovrstna kmetijska zemljišča Savinjske doline, čemur nasprotuje tudi ministrstvo za kmetijstvo.

Ministrstvu za okolje in prostor, ki vodi postopek umeščanja tretje razvojne osi v prostor in ki je prejšnji mesec v Šmartnem ob Paki, Velenju in Braslovčah predstavljalo dokončni osnutek državnega prostorskega načrta trase F2-2, pa očitajo tudi, da ne upošteva ugotovitev vladne medresorske delovne skupine iz leta 2011, ki je namesto nove ceste Velenje–Šentrupert svetovala posodobitev ceste Velenje–Arja vas.

Vlada od F2-2 ne bo odstopila

Predstavniki vlade so do zdaj jasno napovedali, da je cesto zaradi odrezanosti predvsem gospodarstva Koroške regije in Šaleške doline od glavnih prometnih tokov nujno čim prej zgraditi in da vsaj zaradi postopkov, ki so najbolje pripravljeni prav za F2-2, od trase ne bodo odstopili. Toda Jeriha je včeraj napovedal tudi sodne zaplete: »Z drugimi zainteresiranimi nevladnimi organizacijami bodo odvetniki do konca poletja pripravili predloge ovadb zaradi kršitev zakonodaje, tudi Gorazd Marinček iz Gibanja Trs pripravlja kazenske ovadbe.«