Ni nižje cestnine za dnevne migrante

Vlada povišala ceno za osebna vozila za predor Karavanke, dnevni migranti se bodo skozenj ceneje vozili prihodnje leto.

Objavljeno
23. december 2015 22.10
račič predor Karavanke
Blaž Račič
Blaž Račič
Ljubljana – Vlada je na včerajšnji seji spremenila uredbo o cestnini za uporabo cestnega predora Karavanke in povišala ceno za uporabo predora samo za osebna vozila, ne pa za tovorna. Dnevni migranti še vedno čakajo državo, ki jim obljublja, da bo cena za uporabo Karavank zanje nižja.

Čeprav so vozniki osebnih avtomobilov, ki predor uporabljajo vsak dan, ker se vozijo na delo v Avstrijo, na začetku lanskega leta protestirali zaradi višjih cen uporabe predora (naš bralec je tedaj izračunal, da ga je uporaba predora predlani stala 1075 evrov, od tedaj pa 2100 evrov na leto), Slovenija niti zdaj za dnevne migrante ni izposlovala ugodejših cen. Poleg enkratne vožnje osebnega vozila skozi predor, ki bo po novem letu namesto sedem evrov stala 7,20 evra, bo dražja še točkovna karta za 14 voženj: namesto 59,50 evra kot doslej bo treba zanjo po novem letu odšteti 61,30 evra, kar je le malenkost manj, kot stane letna karta za dnevne migrante, ki uporabljajo predora Tauern in Katschberg (63 evrov).

Z ministrstva za infrastrukturo so sporočili, da so ceno za uporabo predora zvišali zaradi uskladitve z rastjo življenjskih potrebščin, kar je skladno s sklepom, ki ga je leta 2013 sprejela meddržavna komisija za cestni predor Karavanke.

Na ministrstvu za infrastrukturo »se zavedamo finančne obremenitve, ki jo povzroča plačevanje cestnine za uporabo cestnega predora Karavanke za pogoste uporabnike«, pravijo in dodajajo, da so se z avstrijsko stranjo dogovorili za rešitev, po kateri bo vrednost posameznega prehoda znašala 2,30 evra. »Dogovorjena rešitev iz tehničnih razlogov še ni izvedljiva,« pravijo na ministrstvu, kjer obljubljajo še, da »bomo k njeni implementaciji pristopili takoj, ko bo to tehnično mogoče /.../ najkasneje v prvi polovici naslednjega leta«.

Jeseničan, ki se vozi na delo v Avstrijo, pravi, da so cene predornine previsoke, a da jo plačuje, ker je vožnja čez prelaz Koren daljša in manj ekonomična. Hkrati upa, da se bo napoved o nižjih cenah za dnevne migrante tudi uresničila.

Dvig cen predornine, s katero bodo zbrali dodatnih 212.000 evrov, ni povezan z načrtovano gradnjo druge predorske cevi, trdijo na ministrstvu. Koliko bo stala predornina leta 2022, ko bodo predvidoma odprte obe predorske cevi, pa še ne morejo napovedati.

Cestninjenje tovornih vozil je urejeno z zakonodajo EU, ki predpisuje, da se višina cestnine za omenjena vozila določa glede na stroške upravljanja, vzdrževanja in razvoja cestninskega omrežja in se z novim letom ne bo podražilo. Državi se o tem na podlagi evropskih predpisov odločata samostojno, so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.