Nove kolesarnice odvisne od darovalcev

Zmogljivost sistema KRsKolesom skoraj podvojena. Pet dodatnih lokacij, 25 novih koles.

Objavljeno
10. november 2017 20.58
Blaž Račič
Blaž Račič
Kranj – Po včerajšnjem uradnem odprtju petih novih kolesarnic – postaj javnega sistema za izposojo koles (KRsKolesom) – si je v Kranju mogoče kolesa izposoditi že na 11 lokacijah. V sistemu je novih še 25 koles, tako da jih je zdaj na voljo skupaj 55. Sistem bodo širili naprej; že decembra bodo novo kolesarnico s petimi kolesi uredili na železniški postaji.

Aprila so odprli prvih šest kolesarnic s skupaj 30 kolesi, v sistem se je registriralo 500 uporabnikov, kolikor je bila doslej tudi zmogljivost sistema. Po zdajšnji širitvi se bo število uporabnikov lahko podvojilo, je povedal Igor Kalabić iz kabineta kranjskega župana. Letna uporabnina stane deset evrov, uporabnik pa se mora predhodno registrirati.

Vsaka kolesarnica s po desetimi mesti za kolesa in petimi kolesi stane okoli 20.000 evrov. Za zdajšnjih pet pri poslovnem centru na Zlatem polju, ZD Kranj, Vodovodnem stolpu ter v naseljih Planina I in Planina III so pridobili dve donacij. Kot so dejali na občini, si prizadevajo, da bi postavljanje kolesarnic in širjenje sistema podprla tudi podjetja, ki bi s tem tudi zaposlenim omogočila lažji in cenejši prihod na delo.

V prihodnje nameravajo sistem širiti tudi na obrobje Kranja in v njegovo okolico. Postaje načrtujejo predvsem tam, kjer obstaja potreba in si jih prebivalci želijo. Kako hitro bodo dodajali nove lokacije, pa bo, kot so pojasnili na občini, odvisno od sodelovanja podjetij.

Kranjski sistem je za zdaj kompatibilen z blejskim, Kalabić pa je povedal, da si ga bodo prizadevali povezati še z drugimi mesti. Sistem izposoje koles so na Gorenjskem pred leti prvi vzpostavili na Jesenicah, letos so ga s štirimi postajami in 24 kolesi začeli razvijati na Bledu, v somestju Radovljica-Lesce nameravajo štiri postaje s 24 kolesi vzpostaviti prihodnje leto.

Kot je poudaril Matjaž Berčon z blejske občine, je v občinah Bled, Jesenice in Kranj sistem vzpostavil isti dobavitelj. Pričakuje, da se bodo za podoben sistem odločile tudi druge občine na Gorenjskem. To bi bilo po njegovem še posebej smiselno, ker jim je pred kratkim v dogovor za razvoj regij uspelo uvrstiti tudi nadaljnjo širitev mreže kolesarskih poti med občinami.