Ob rasti turističnega obiska drobtinice tudi za zaledje

Turistično zaledje: Mojstrana se razvija v center gorniškega turizma – Turistični val na Jesenicah navrgel edini hotel 
Fotografija: Jezero Jasna v Kranjski Gori. Foto Voranc Vogel/Delo
Odpri galerijo
Jezero Jasna v Kranjski Gori. Foto Voranc Vogel/Delo

Kranjska Gora – Medtem ko je turistični obisk v Kranjski Gori letos še boljši od lanskega rekordnega, se prebujajo tudi ponudniki v zaledju turističnih centrov. V Mojstrani so v ponedeljek po 60 letih odprli vrata prve turistične agencije, obisk se veča v kampu Perun v občini Jesenice, kjer so pred kratkim dobili sploh prvi hotel.

Čeprav je bila Kranjska Gora dolga leta znana predvsem kot zimskošportno turistično središče, se je v zadnjih letih uveljavila tudi kot poletni letoviški kraj. Kot pravi direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber, so »mir, varnost in neokrnjena narava naša nafta«. Priložnost za rast zdaj vidijo v dvigu kakovosti ponudbe in večjem obisku zunaj glavnih sezon.

Lani so v Kranjski Gori našteli 608.000 prenočitev, kar je 15 odstotkov več kot leto pred tem, podatki za prve mesece letošnjega leta pa kažejo, da bo to po številu prenočitev še uspešnejše kot lansko. Ob večjem obisku poleti se je spremenilo tudi razmerje med številom prenočitev v poletni in zimski sezoni, saj jih pozimi naštejejo le še 40 odstotkov.

Kranjska Gora je že znana kot igralniška destinacija. Po eni največjih investicij v turizem pri nas, dobrih osem milijonov evrov vredni prenovi tamkajšnje igralnice in hotela, ki bo končana prihodnji mesec, si po besedah Lavre Peršolja Jakončič iz Hita obetajo prodor še globlje na avstrijski trg, ki je, kar zadeva kakovost produkta, zelo zahteven. Visoke zahteve imajo tudi številni ugledni športni kolektivi, ki Kranjsko Goro s prijetno klimo in urejeno infrastrukturo izberejo za kraj priprav. Zdaj se v njej na novo sezono pripravljajo rokometaši ene najboljših rokometnih ekip v Evropi, skopskega Vardarja.

Letos so uvedli novo blagovno znamko in marketinško akcijo (Kranjska Gora 365), s katero goste vabijo vse leto, ne le poleti in pozimi, ko je obisk že tako ali tako velik, ampak zunaj glavne sezone. Veber je poudaril velik napredek Mojstrane, ki se je v zadnjih dveh letih razvila v središče gorniškega turizma, dobro so obiskane tudi druge atrakcije od Planice in Jasne do Vršiča in doline Radovne.

Del gorniške infrastrukture v Mojstrani, ki je bila znana predvsem kot izhodišče za obisk Triglava in drugih vrhov v Julijcih, je od leta 2010 Slovenski planinski muzej (SPM), zadnji dve leti pa tudi zavarovana plezalna pot (ferata) na Grančišče. Tej ponudbi so sledili v kraju, kjer zdaj deluje več gorskih vodnikov, ki že lahko preživijo od dejavnosti, odpirajo se nova prenočišča, krepi se gostinska ponudba, po 60 letih so v Mojstrani spet dobili (turistično) športno agencijo, pravi Matjaž Podlipnik, predsednik TD Dovje-Mojstrana in koordinator za turizem v SPM.

V SPM po besedah direktorice Irene Lačen Benedičič opažajo zaznaven preskok s selitvijo turistične informacijske točke TIC Mojstrana v muzej, ki je s tem pridobil tudi dodatne sodelavce v recepciji muzeja. Poleg ogleda muzeja in doživetij z občasnimi razstavami ter programi tako ponujajo še najem koles, alpinistične opreme za ferato, informacije o namestitvenih možnostih, kulturnih in naravnih zanimivostih.

Po lanski rekordni sezoni, ko so v kampu Perun, ki leži tik ob Savi Dolinki v jeseniški občini, našteli 14.000 prenočitev in s tem precej izboljšali turistično statistiko v občini Jesenice (našteli so 21.600 prenočitev), jim letos vreme junija in julija ni šlo preveč na roko, a kot pravi vodja kampa Branko Pirc, imajo zadnje dni v lepem vremenu dober obisk. Po štirih letih, kar je odprt kamp, veliko gostov v kamp Perun usmerijo iz drugih kampov v okolici (Bled, Špik v Gozdu - Martuljku, Kamne na Dovjem in drugih), ki se prej napolnijo, Pirc pa ugotavlja, da se nekateri turisti že vračajo na počitnice in obiskujejo različne turistične in naravne znamenitosti.

Po dolgih letih, ko so bile Jesenice brez hotela, so maja sredi mesta odprli aparthotel Kazina, ki dopolnjuje siceršnjo ponudbo namestitev. Kot pove Tina Krašovec iz podjetja Bers, so namesto stanovanj v Kazini predvsem zaradi želja v lokalnem okolju z milijon evrov vredno investicijo za turiste uredili 14 sob (od tega pet apartmajev) s skupaj 53 posteljami. Julija je bil hotel 65-odstotno zaseden, vendar ugotavljajo, da prihajajo predvsem prehodni gosti. Turiste na Jesenicah pritegnejo nižje cene (dvoposteljna soba v poletni sezoni stane 69 evrov) kot v drugih turističnih centrih pa tudi restavracija. V prihodnje poleg turistov pričakujejo tudi poslovne goste.

Komentarji: