Obalna cesta bo enosmerna

Novi režim za veliko noč Župana prehitevata ministrstvo

Objavljeno
21. oktober 2015 01.27
*suligoj*Obalna cesta - zastoji
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Izola – »Za velikonočne praznike 27. marca bomo prihodnje leto s koprsko občino uvedli izmenični enosmerni promet po obmorski cesti med Koprom in Izolo,« je včeraj povedal izolski župan Igor Kolenc. Tako so se odločili, ker je ministrstvo za infrastrukturo zavrnilo pobudo, da bi iz vinjetnega sistema poskusno izvzeli predor Markovec ter odsek hitre ceste med Škofijami in Izolo.


Začasno izvzetje obalne hitre ceste iz vinjetnega sistema sta župana Igor Kolenc in Boris Popovič predlagala, da bi ugotovili, koliko bolj bi bila obremenjena hitra cesta in koliko bi se sprostile lokalne ceste, ki jih zdaj množično uporabljajo italijanski in drugi tuji vozniki, da se izognejo plačilu vinjete na poti v hrvaško Istro. Iz tako pridobljenih podatkov bi nato ugotovili, kako smotrno bi bilo uvesti lokalno vinjeto.

Z infrastrukturnega ministrstva so županu Kolencu odgovorili, da Markovca ne morejo izvzeti iz vinjetnega sistema in da še proučujejo možnosti za ureditev krajevno omejene cestninske ureditve. V Izoli pravijo, da naj bi ministrstvo to možnost analiziralo do konca leta, v prihodnjem pa bi se pripravili in lokalne vinjete začeli prodajati leta 2017.

Na izolski občini se jim tako počasen postopek ne zdi smiseln, zato je pri Kolencu dozorela odločitev, da bodo na obmorski cesti med priključkom Krožne ceste v Kopru in Rudo uredili enosmerni promet; zjutraj in dopoldne od Izole proti Kopru, popoldne in zvečer pa v obratno smer. Vozniki, ki bi hoteli uporabiti nevinjetno cesto v drugo smer, bi morali skozi naselje Markovec. Kolenc trdi, da je na obalnem območju samo približno tisoč avtomobilov brez vinjet, in tudi če bi vsi potovali čez Markovec, bi to pomenilo kvečjemu četrtino prometa skozi naselje pred odprtjem predora. Po odprtju pa se je število vozil čez markovški hrib precej zmanjšalo.

Za ograjo na obmorski cesti bosta občini plačali približno 400.000 evrov, postavili pa jo bosta, da bo polovico ceste namenjene samo kolesarjem, sedanja Parencana pa bo najverjetneje samo za pešce in tekače. Kolenc pravi, da gre za poskusni ukrep, ki ga bodo dopolnjevali, končni cilj pa je zapora prometa.

Na ministrstvu za infrastrukturo pravijo, da ima uvedba lokalnih vinjet lahko pozitivne in negativne učinke, Dars pa po njihovem načrtuje študijo, s katero hočejo priti do odgovorov na nerešena vprašanja. Tudi z upoštevanjem možnost gradnje alternativne cestne trase proti Hrvaški od Izole skozi predor pod Šaredom do Dragonje, za katero pripravljajo projektno nalogo.