Od mrtvih vstala trasa skozi Braslovče

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor tretjo os vrača na zaradi kmetijskih zemljišč že opuščeno traso.

Objavljeno
01. april 2014 11.01
Posodobljeno
01. april 2014 11.01
piano/Gorenje
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje

Velenje - »Sam tega na vladi ne morem premakniti, potrebujem vašo podporo,« je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel pozval politike in direktorje podregije Saša na današnjem pogovoru na območni gospodarski zbornici. Govoril je vrnitvi hitre ceste na traso Velenje-Šentrupert.

Minister želi, da bi vlada, v kateri sedi, razumela, da je ustrezna infrastruktura podpora ali cokla gospodarstva. »Ni vprašanje, ali bomo gradili po kmetijskih zemljiščih, saj po zraku ne moremo, in odločiti se moramo, ali bomo imeli botanični vrt ali dobro gospodarstvo«, je dodal Samo Omerzel in zatem razkril načrt o vrnitvi na že opuščeno traso F22.

Odločnost

Gre za odsek hitre ceste med Velenjem in avtocesto v Spodnji Savinjski dolini, ki je od Velenja zarisana južno od Šoštanja, gre po obronkih Gore Oljke mimo Šmartnega ob Paki, se nadaljuje nad levim bregom Savinje in reko v Občini Braslovče preči ter se nekaj kilometrov južneje v Šentrupertu priključi na avtocesto. Ta trasa je že bila opuščena po nasprotovanju Civilne iniciative Braslovče in več dosedanjih ministrov za kmetijstvo.

»Takšna je moja odločitev,« je bil odločen Omerzel. Traso priporoča stroka, prometno je najbolj sprejemljiva tako za Šaleško kot za Zgornjo Savinjsko dolino. Trasa Velenje-Šentrupert je tudi tako daleč pripravljena, da lahko vlada zanjo takoj sprejme državni prostorski načrt in jo da v javno razgrnitev: »Če bo treba zagotoviti nadomestna kmetijska zemljišča, bomo tudi to uredili.«

Potrebni sta dve cesti

Minister je v Velenje prispel s sodelavci s pristojnih direktoratov ministrstva, ki so pojasnili, da ni več razmišljanja le o rekonstrukciji regionalne ceste Velenje-Arja vas. Potrebni sta obe cesti, stara in nova, novo pa bi lahko gradili fazno, sprva le z dvema namesto s štirimi pasovi. Za vsak primer sicer še niso opustili trase F3b Velenje-Podlog mimo Šentilja in čez Ponikovski kras, a njeno načrtovanje bi trajalo še dolgo.

Ministrov sestanek s politiki in gospodarstveniki obeh dolin je bil zaradi razgrnitve starega načrta trase končan predčasno, saj se lokalne skupnosti in gospodarstvo obeh dolin vsa leta zavzemajo prav zanjo.

Poslanec SD Srečko Meh pa je dodal, da če je minister Dejan Židan brez težav soglašal z avtocesto po kmetijskih zemljiščih skozi Pomurje, tudi z njihovo cesto ne bi smel imeti težav: »Z njim se bo treba resno pogovoriti, in če bo vztrajal pri zaščiti kmetijskih zemljišč, sem pripravljen proti njemu vložiti tudi interpelacijo.«