Odprli vse smučarske proge

Na Kopah končno niso odvisni več le od umetnega snega.

Objavljeno
26. januar 2017 19.02
Mateja Kotnik
Mateja Kotnik

Kope – Na Kopah, kjer so pred dnevi zagnali vse smučarske naprave, bodo zaradi poznega začetka obratovanja celotnega smučišča težko dosegli cilj, to je sto tisoč smučarjev v letošnji zimski sezoni. 

Ta se je na Kopah sicer začela 3. decembra lani, a le na umetnem snegu. »Za zasneževanje prog, z izjemo črne proge na Kaštivniku, smo porabili več kot 50.000 kubičnih metrov vode. Dosedanji strošek zasneževanja, v katerega je treba šteti tudi elektriko, gorivo in strošek dela, znaša okoli 70.000 evrov,« je povedal direktor družbe Vabo Boštjan Paradiž, ki na slovenjgraškem Pohorju letošnjo zimo smučarske naprave upravlja pod okriljem družbe Robeta. Z decembrskim obiskom so zadovoljni, saj so kljub slabim snežnim razmeram zabeležili 14.500 smučarjev.

»Prevladovali so gostje iz Slovenije, v času novoletnih praznikov pa smo imeli veliko gostov tudi iz sosednje Hrvaške. V čezmejni zamenjavi je bil prvi januarski teden na smučiščih prisoten tudi policist iz Hrvaške, ki je skupaj z našimi skrbel za preventivo,« je rekel Boštjan Paradiž. 

V podjetju Vabo, ki je žičnice na slovenjgraškem Pohorju prevzelo po stečaju GTC Kope, so v pripravah na letošnjo smučarsko sezono opravili veliko vzdrževalnih del. Zamenjali so jekleni vrvi na žičnicah Pahernik in Kopnik, sanirali obračalno kolo na smučišču Kopnik ter opravili zahteven 10-letni pregled in servis na sedežnici Kaštivnik ter 5-letni pregled in servis na sedežnici Pungart. »Po vseh vzdrževalnih delih smo pridobili vsa obratovalna dovoljenja za naprave v skladu z žičničarsko zakonodajo, ki je zelo stroga. Za varčevalna dela smo porabili več kot 155.000 evrov,« so sporočili iz Vaba. Družba ima na Kopah v Lukovem in Grmovškovem domu ter apartmajih na razpolago 280 ležišč, v dolini pa še 140.

Lani so v 130 smučarskih dneh prepeljali 58.000 smučarjev. Na nadmorski višini od dobrih tisoč metrov pa do 1.500 metrov ponujajo osem kilometrov smučarskih prog, ki jih povezujejo dve štirisedežnici in šest vlečnic.