Odprtje Kanina znova preloženo

Sobota ne bo dan novega rojstva smučišča, poleti bo gondola še počasnejša.

Objavljeno
29. junij 2016 09.24
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Napovedi, da se bo po dobrih treh letih od neslavne nesreče gondol na krožnokabinski žičnici z obnovljeno napravo na Kanin simbolično spet mogoče peljati že ob bovškem občinskem prazniku 2. julija, se ne bodo uresničile. Slabo vreme in dodatna dela so vnovič podaljšali obnovo. Slovesno odprtje lokalna skupnost zdaj napoveduje nekje sredi prihodnjega meseca.

»Pričakovali smo lep junij, a je vreme slabše kakor februarja ali marca. Vendar smo mirni in dokončujemo dela, kot je treba,« je pojasnil predsednik občinske komisije za obnovo Kanina Danijel Krivec. Z gospodarskim ministrstvom se spogledujejo z 9. julijem kot datumom za vnovični zagon, a bo bržkone realnejši 15. julij, potihem priznava posoški poslanec: »Dokončno odločitev bi morali sprejeti proti koncu tedna.«

Zalogaj del, ki jih morajo še opraviti, namreč še vedno ni ravno majhen. Po usposobitvi vseh postaj se je francoski proizvajalec žičniške opreme Poma šele pet pred dvanajsto spomnil, da bo treba zamenjati še vsa pogonska in obračalna kolesa. Od šestih sta dve že na svojem mestu, dve sta v Bovec priromali včeraj, zadnja kosa pa pričakujejo prihodnji teden.

Ob tem je delavcem končno uspelo namestiti jeklenico med spodnjima postajama, kjer se je konec januarja 2013 zgodila nesreča. Podrobni pregledi jeklenice sicer niso pokazali poškodb, zaradi katerih bi morali zamenjati nosilno jekleno vrv, vendar so se odgovorni zaradi morebitnih dvomljivcev vseeno odločili za zamenjavo.

Poleti počasneje, pozimi hitreje

Krivec in delavci zdaj pogledujejo proti koncu tedna, ko so na Bovškem spet napovedane vremenske motnje. Za dokončanje del bodo še potrebovali pomoč helikopterja, za natančno postavitev kolesnih baterij na stebrih pa potrebujejo še lepo vreme. Ne nazadnje bo kakšen teden potreben še za zadnji pregled Zavoda za gradbeništvo RS, ki mora izdati uporabno dovoljenje za napravo.

»Delavci so morali večkrat prekiniti dela zaradi neviht, ki so zaradi udarov strel v visokogorju precej nevarne. Še posebej zaradi jeklenic. Za zadnja testiranja in preglede tudi zavod za gradbeništvo potrebuje približno šest dni stabilnega vremena,« je poudaril Krivec.

Nekaj poletne sezone za lažji dostop nad 2000 metrov nadmorske višine bodo z obnovo naprave očitno še ujeli. Bo pa, kakor menda velevajo evropski normativi za obnovljene tovrstne naprave, gondola določeno število ur obratovala z nižjo hitrostjo (2,77 m/s). Za zimsko sezono bo hitrost znova 4 m/s, kolikor je tudi največja dovoljena za napravo, ki so jo postavili pred dobrimi štirimi desetletji. Povedano drugače – vožnja do zadnje postaje je pred nesrečo trajala slabe pol ure, zdaj pa bo poleti za deset minut bolj panoramska.

»Počasnejša vožnja ne bo moteča. Za zimsko sezono pa je podaljšanje nesprejemljivo, kar smo dali jasno vedeti tudi Pomi, glede na to, da smo izpolnili vse zahteve proizvajalca,« je bil jasen Krivec in še enkrat potrdil, da bo za poletno obratovanje poskrbel Kaskader, za zimsko pa bodo upravljavca poiskali na razpisu. Na občini ob vsem tem priznavajo, da je obnova kaninskih žičniških naprav navrgla precej nepredvidenih del, a da projekt za zdaj ostaja v okviru potrjenih 5,9 milijona evrov. Pojasnil o morebitnih podražitvah vsaj za zdaj ni.

Bovški svetniki so na nedavni izredni seji potrdil cenik vozovnic za poletje. Povratna vozovnica za odraslega bo stala 17 evrov, toliko kot pred nesrečo, enosmerna bo stala tri evre manj. »Zdelo se nam je korektno, da se omejimo na ceno pred zaustavitvijo naprave. Korektni pa bomo morali biti tudi pozimi do naših italijanskih sosedov. Zima je namreč povezana s tamkajšnjim smučiščem, zato ne moremo biti cenejša izjema,« je opozoril nekdanji bovški župan.