Ogroženo financiranje ene najlepših kolesarskih poti pri nas

Začetek gradnje se bo zaradi pritožbe neizbranega izvajalca zavleklo še za najmanj tri do štiri mesece.

Objavljeno
25. marec 2013 16.10
sipic/GORSKI KOLESARJI
Katja Željan, Nova Gorica
Katja Željan, Nova Gorica

Solkan – Načrtovano urejanje kolesarske poti Solkan - Plave, ki bo zagotovo ena najlepših v Sloveniji, če ne v Evropi, se bo v najboljšem primeru zavleklo vsaj še za nekaj mesecev. Direkcija RS za ceste namreč na razpisu ni izbrala nobenega ponudnika, zaradi česar se je podjetje Makro 5 Gradnje pritožilo na Državno revizijsko komisijo.

Kot so za Delo pojasnili v službi za odnose z javnostmi Direkcije RS za ceste, so po pregledu vseh prispelih ponudb za gradnjo odseka dvosmerne kolesarske poti med Solkanom in Plavami ugotovili, da je bilo vseh pet ponudb nepravilnih glede na razpisne pogoje. »Zato je naročnik sprejel odločitev, da se postopek javnega naročila zaključi brez oddaje naročila. Pri tem je naročnik v postopku oddaje javnega naročila sledil načelom in ostalim določbam zakona o javnem naročanju,« zatrjujejo na Direkciji RS za ceste.

A podjetje Makro 5 Gradnje se je na takšno odločitev že pritožilo. Vsa dokumentacija je tako romala na Državno revizijsko komisijo. Od tega, kdaj in kako bodo odločili revizorji, bo seveda tudi odvisno, kdaj bo mogoče izvesti nov postopek oddaje naročila. Na Direkciji RS za ceste so prepričani, da se bo začetek gradnje ob ugodnem razpletu zavlekel za tri do štiri mesece. Naj spomnimo, da se je Evropski sklad za regionalni razvoj obvezal, da bo za naložbo zagotovil kar 85 odstotkov denarja in da zaenkrat ni bojazni, da bi bilo evropsko financiranje projekta ogroženo. A pogodba z izvajalcem mora biti po zahtevah EU podpisana še letos.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je sicer odločbo o dodelitvi denarja za gradnjo 9,27 kilometra dolgega odseka dvosmerne kolesarske steze izdalo že lani poleti. Skupna vrednost projekta znaša 4,9 milijona evrov, od tega naj bi 3,4 milijona evrov zagotovil prav Evropski sklad za regionalni razvoj. Odsek, ki naj bi po prvotnih načrtih zgradili do konca leta 2014, je del približno 34 kilometrov dolge kolesarske povezave med Mirnom, Vrtojbo, Novo Gorico in Kanalom.

Čeprav kolesarske proge še niso začeli urejati, pa jo že zdaj čez vse leto uporablja veliko sprehajalcev, tekačev, kolesarjev in drugih rekreativcev. Med obiskovalci je tudi izredno veliko Italijanov. Nekateri so mnenja, da bi morali za varnost uporabnikov progo - slednjo nameravajo v prihodnje navezati na bližnji Adrenalinski park in Kajak center v Solkanu - čim prej urediti ali vsaj poskrbeti za ustrezne zaščitne ograje in varovalne mreže, drugi mislijo drugače.

»Ljubitelji gorskega kolesarjenja pravimo, da naj proga, kakršna je zdaj, takšna ostane čim več časa. Je pa res, da bi bila za družine z otroki in rekreativce preplastitev steze z asfaltom zelo dobrodošla. Predvsem to velja za cestne kolesarje, ki se zdaj vozijo po smrtno nevarni Soški cesti,« je prepričan Nace Novak, eden od kolesarjev, ki se na pot med Solkanom in Plavami večkrat podajo.