Ostane le še dilema: vinjete ali plaža

Poleti res skozi Markovec? Dela naj bi dokončali v devetdesetih dneh. Skozi predor brez vinjete?

sre, 18.02.2015, 06:00

Izola − Poleti bo cesta do Izole in Pirana najmanj en kilometer krajša in predor Markovec bo po osmih letih gradnje najverjetneje odprt. Gradbeno podjetje CGP Nova Gorica je včeraj začelo intenzivno delati, predvideni rok za dokončanje v glavnem že zgrajene prometnice je 90 dni. Če ne bo posebnih zapletov, je pogodbeni rok dosegljiv. V Darsu po tiho že razmišljajo, kako bodo junija pripravili slovesnost.

CGP je v napovedanem roku dostavil bančno garancijo in nadzorniki DRI so ga že v ponedeljek uvedli v delo. Hitro cesto so začeli graditi že v začetku leta 2007, vendar so šla tri gradbena podjetja medtem v stečaj, četrtemu pa so prekinili pogodbo, ker je gradnja približno tri kilometre dolgega odseka preveč presegla pogodbeno vrednost. Dokončanje ceste je zdaj za 2,7 milijona evrov zaupano novogoriškemu gradbincu. Dokončati mora navezavo hitre ceste na koprski strani in slabe tri kilometre ceste na zahodni, izolski strani predora Markovec. Največji gradbeni zalogaj sta ročno rušenje dveh stanovanjskih hiš (včeraj so dela že začeli) ter odkop in odvoz na deponijo najmanj 20.000 kubičnih metrov zemljine. Cesto bodo morali povezati še z rondojem Izola, poskrbeti za odvodnjavanje, izvedbo prometne opreme in opreme za klic v sili, javno razsvetljavo, elektrovod in krajinsko ureditev ob cesti.

Predsednik Darsa Matjaž Knez je pred časom v Izoli dejal, da je celoten investicijski zalogaj skupaj s projekti, deponijami, priključnimi cestami in odkupi zemljišč na tem odseku znašal 157 milijonov evrov, to je približno 20 milijonov evrov manj od investicijske vrednosti. Precej cenejši od načrtov je predor, cesta pa dražja. Brez DDV to pomeni 129 milijonov evrov.

Popovič in Kolenc pisala ministru za infrastrukturo

Izolski župan Igor Kolenc in koprski Boris Popovič sta prejšnji teden na podlagi januarskih dogovorov ministrstvu za infrastrukturo podala pobudo za izvzetje predora Markovec iz vinjetnega sistema, češ da Dars zaradi tega predora ne bo prodal omembe vrednega dodatnega števila vinjet.

Vinjete bi onemogočale uresničitev gradnje predora, ki je bil zamišljen kot nadomestna cesta med Koprom in Izolo, saj bi država in lokalne skupnosti veliko več imele od tega, če bi območje sedanje obalne ceste namenili rekreaciji in turizmu. To je stvar logike in matematike, pravijo v kabinetih obeh županov. Če bi vinjete za predor Markovec ostale, potem Slovenija ne bi imela edinstvene možnosti za ureditev najdaljše plaže, kar je tudi bil prvotni namen gradnje.

Prijavi sovražni govor